Terug

problemen met openstaande eindafrekening van wijlen moeder

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Engie

02/07/2023

Beste, Ik nam in 2022 reeds enkele malen telefonisch contact op, waarvan de laatste maal op 30/11/2022. Er werd mij toen gezegd dat er een nota zou opgemaakt worden waarin staat dat deze eindafrekening niet moest betaald worden. Echter ontving ik deze week opnieuw telefoon en email waarin staat dat ik het openstaande bedrag na de eindafrekening van 299,47 € voor mijn energieverbruik zo snel mogelijk moet betalen. Ik ga nu opnieuw een poging doen om het probleem met deze afrekening te schetsen. Het gaat om verbruiksadres Seringenstr 11 te Sint-Niklaas op naam van mijn moeder Godelief Verheyden. Zij overleed op 5/12/2021. Het pand werd gehuurd tot 1/3/2022. Ik ontving de eindafrekening dd. 5/3/22 voor verbruiksperiode 2/5/21 tot 1/3/22: terugbetaling van 260,78 euro. Omdat bij deze afrekening ook voor de maanden januari en februari 2022 sociaal tarief was aangerekend had Engie mij laten weten dat ik nog een klein bedrag zou moeten betalen omdat er geen recht meer was op sociaal tarief voor deze 2 maanden gezien mijn moeder overleden was. Groot was mijn verbazing toen op de factuur dd. 19/10/22 bleek dat dit klein bedrag voor de maanden januari en februari 2022 een bedrag van 299,47 euro bedroeg. Er was namelijk een aanzienlijk bedrag gerekend voor het verbruik. Uit telefonisch contact met Engie klantendienst bleek dat ze een fictief verbruik hebben aangerekend dat is afgestemd op verbruik in de wintermaanden. Ik legde uit dat er in deze aangerekende verbruiksperiode niemand meer woonde want mijn moeder was overleden. In januari werd er nog heel beperkt energie verbruikt op de momenten dat het huis proper moest gemaakt worden. Dus ik stel opnieuw deze factuur ter discussie. Graag zo snel mogelijk hierover uitsluitsel a.u.b. Bedankt alvast.

Berichten (2)

Engie

Naar: P. V.

04/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: P. V.

24/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform