Beste, mijn vriend slaagt er al weken niet meer in om via de app of de website zijn tickets te bestellen. Steeds dezelfde foutmelding. Geld gaat van zijn rekening en wordt door Flixbus teruggestort, maar geen tickets. Sinds vorige week bij mij hetzelfde. Na verschillende telefoontjes (4), gechat (via fb) en gemail (3) met Flixbus blijf ik op een muur lopen. Jullie sturen mij echt van het kastje naar de muur met steeds dezelfde standaardantwoorden. Het probleem ligt niet bij jullie, zeggen jullie. Mijn bank en Atos Wordline zien dat de transacties of afgebroken worden of doorgaan maar dan stort Flixbus het bedrag binnen de 5 min. terug. De mevrouw van Atos vond dat vreemd. Na een oproepje op fb hebben verschillende vrienden vanop hun gsm of computer met verschillende kaarten geprobeerd tickets te bestellen in mijn plaats. Telkens dezelfde foutmelding. Ondertussen begin ik zo te denken dat de weigering van Flixbus om te helpen doelbewust is: jullie verdienen er natuurlijk veel meer aan als iedereen in een reisbureau (prijs online was vorige week 6,99 euro, in het extern verkooppunt 20 euro) of aan de bus (prijs online was 4,99 euro, net halfuurtje voor het vertrek stijgt dat naar 12,99 euro, wat dan moet betaald worden aan de chauffeur) ticketten besteld. Dat klinkt voor mij frauduleus. Ondertussen hoop ik dat ik van jullie kant een oplossing krijg. Voor alle duidelijkheid: ‘koop een ticket in de bus of in een extern verkooppunt is geen oplossing’ want veel duurder terwijl jullie blijven reclame maken met jullie onlineticketten die dus niet besteld kunnen worden.