Terug

problemen met onafgewerkte keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. F.

Naar: DSM Keukens

05/11/2021

Beste,Ik bestelde op 27/09/2020 een keuken bij DSM Keukens. Op 17/11/2020 (voorschot) en 01/02/2021 (restbedrag) werd het volledige bedrag overgeschreven, gezien mijn bestelling zonder betaling van het volledige bedrag zelfs niet in de planning werd opgenomen. Op 17/02/2021 werd de keuken ingepland om te leveren/installeren, maar sindsdien zijn de problemen begonnen:op de dag van de levering blijkt dat de volledige keuken verkeerd is opgemeten, dus de installatie op 18/02 heeft niet kunnen plaatsvinden + blijkt dat de keukenkraan niet meegeleverd werd.19/02/2021 : tijdelijke plaatsing van de elementen die wel al ter beschikking of aangepast waren. Vaststelling van volgende problemen: * 1 deurfront (ijskast) verkeerd (te hoog) + Deurgreep: niet aangepast aan de correcte breedte en niet ingefreesd zoals de andere fronten* Insprong plint in zijpaneel rechts (op bestelbon specifiek aangegeven tegen een meerkost) niet voorzien* Geen kraan, wel tijdelijke lekkende recup-vervangkraan uit stock keukenbouwer* Barst in rechter deel keukenwerkblad* Lichte beschadiging plakwerk op hoek van venstermuur* Geen ijskast ventilatieroosters in plint* Enkel linkerdeel keukenblad afgekitDeze mankementen werden doorgegeven door de plaatser EN per mail door mezelf aan DSM Keukens6/3/2021 : plaatsing van keukenkraan. Andere elementen nog steeds afwezig- 15/05/2021 : vervolg plaatsing:* Afwerking plinten* Vervanging zijpaneel rechts (deze keer met overeengekomen insprong)* Afkitten voltooid, maar met 2 verschillende kleuren kit* Aanpassing paneel zuigkap (intern) om bestaande kastjes te kunnen bijstellen* geen ventilatieroosters voorzien onder de ijskasten* IJSKASTDEUR nog steeds problematisch : geen ingefreesde handgreep + handgreep is te kort (past niet op extra brede deur die nodig was als steunpaneel tussen 2 ijskasten) en paneel zelf is te hoog - IDENTIEK PROBLEEM ALS REEDS AANGEHAALD IN FEBRUARIInformatie van plaatser dat DSM keukens mij nog ging contacteren van zodra de aanpassingen zijn uitgevoerd, omdat hij dit niet zelf kan doen.13/08/2021: bij gebrek aan nieuws van DSM, heb ik gebeld met dossierbeheerder. Heb duidelijk uitgelegd dat mijn geduld op is, en wat het probleem is. Dossierbeheerder zegt te zullen terugbellen want het is een -volgens hem- gemakkelijke oplossing/plaatsing, maar ben nooit teruggebeld geweest.16/08/2021: Gebeld naar DSM maar niet kunnen spreken met dossierbeheerder. Zelfde dag nog teruggebeld door dossierbeheerder : “Fout paneel is nooit teruggestuurd geweest of nooit ontvangen bij DSM (fout tussen installateur en DSM) en door interne fout is dat niet opgevolgd geweest. Ondertussen is een nieuw paneel besteld en gaat DSM intern bij hun eigen dienst (en niet via de keukeninstallateur) ervoor zorgen dat de hele deur op maatwerk met handvat is afgewerkt alvorens ze te leveren- Dat nieuw paneel zou nog geleverd moeten worden ‘volgende week’, en daarna moeten ze zelf nog de nodige aanpassingen doen- Mogelijke levertermijn: eind augustus maar kan nog niets garanderen omdat ze zelf nog op het paneel wachten.7/09/2021 : gebeld naar status-update : geen nieuws14/09/2021 : gebeld naar status-update met vraag mij een duidelijk antwoord te bezorgen op leveringstermijn. Antwoord per mail : “Beste, Na navraag aan onze technische dienst > een duidelijk antwoord.Het front zelf > Status zal klaar liggen moet juist nog tot bij ons terug kerenDe greep > status bijgesneden en nu in de lakkerijVanaf de 2 onderdelen bij ons binnen zijn, laat ik dit direct in plannen. Onze excuses voor het lange wachten, we lossen alles op zoals het hoort (rekening houdende van uw vertrek op 24/09).”6/10/2021 : bij gebrek aan nieuws, opnieuw een mail naar dossierbeheerder :“Ik heb geen nieuws van u ontvangen over de stand van zaken voor de afwerking van mijn keuken sinds uw laatste mail van 14/09 in antwoord op mijn telefonische vraag.Zoals u weet heb ik u reeds herhaaldelijk telefonisch gecontacteerd, en telkens word ik met een excuus en een 'zeer binnenkorte afwerking' afgewimpeld. Alle beloofde termijnen en data zijn al zeer lang gepasseerd voor wat u een 'simpele oplossing' noemde.De termijn van 24/09 is weeral eens overschreden, en weeral heb ik geen nieuws van jullie.Ik heb deze keuken volledig betaald in november 2020, en wacht al sinds midden februari op een correcte afwerking!!Indien het onmogelijk blijkt om de handgreep te voorzien op de specifieke deurbreedte, dan is de enige andere oplossing dat alle panelen en alle deurgrepen worden vervangen door een model dat wel compatibel is met het aangeschafte model keuken. Bijna een jaar na besteldatum heb ik nog steeds geen afgewerkte keuken: dit is onaanvaardbaar.Graag ontvang ik van u per kerende:- ofwel de exacte leverdatum van het laatste volledig afgewerkte paneel- ofwel een voorstel tot alternatieve panelen/grepen voor het geheel van de keuken + leveringstermijn.”6/10/2021 : antwoord van dossierbeheerder per mail:“BesteIk weet het, ik had u gezegd dat dit snel opgelost zou worden en dit is tot op heden nog niet gedaan. Ik heb de termijn van de bewerkingen iets wat onderschat. Echter is wat ik zei dat het deurtje op maat perfect zal lukken en hier geen enkel verschil zal inzitten niet gelogen. Het frontje ligt hier ook al klaar (na bewerkingen), we wachten op het greepje dat momenteel gepoedercoat zou moeten zijn, dus ik hoop dat dit zeer snel bij ons is. Vanaf ik dit heb kan ik u finaal informeren en sturen we direct iemand. Nogmaals onze excuses over het verloop en het wachten.”5/11/2021 : gebeld met DSM: dossierbeheerder beantwoordt zijn telefoon niet, contactpersoon aan telefoon belooft mij 'even naar zijn bureau te wandelen' en mij terug te bellen. Hetgeen nog steeds niet gebeurd is. Een handgreep op een deurfront bevestigen neemt geen maanden in beslag. Dit is incompetentie en constante fouten in de communicatie. Meer dan 1 jaar wachten op een nog steeds onafgewerkte keuken is schandalig!!!!!

Berichten (1)

K. F.

Naar: DSM Keukens

22/11/2021

Nog steeds wachtend op enige reactie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform