Terug

Problemen met omruilgarantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: MediaMarkt

07/04/2024

Beste,Ik heb op 16 maart 2024 een nieuwe telefoon aangeschaft bij Media Markt wilrijk. Ik werd geholpen door Marwa. Ik vertelde haar dat ik twijfelde tussen de samsung galaxy s24 ultra en de iphone 15 pro max. Zij vertelde me dat ik 30 dagen omruilgarantie heb en zo kan testen welke ik het beste vindt. Ze was vooral erg geïnteresseerd in het verkopen van de verzekering bij de nieuwe GSM. Ik besloot voor de Samsung Galaxy S24 Ultra te gaan. Ik deed het doosje open en startte de GSM, testte de camera en vond de foto's helemaal niet goed. Ik besloot de GSM terug in het doosje te stoppen en op mijn eerste vrije dag de GSM in te ruilen. Ik belde naar de klantendienst om te vragen of ik het in een ander filiaal mocht inruilen, aangezien de Iphone 15 pro max niet in stock was bij wilrijk. Hij vertelden me dat bij duurdere aankopen wel verwacht wordt dat het in dezelfde winkel gebeurt, en dat ze dan gaan kijken of er geen krasjes etc aanwezig zijn om zo de waarde te bepalen. Natuurlijk was deze GSM splinternieuw en ging dit geen probleem zijn. Ik ging dan naar de winkel in Wilrijk om de GSM te ruilen, en hier vertelden ze me dat ze de GSM niet kunnen terugnemen als de zegel van het doosje verbroken is. Ik zei dat de klantendienst me zei dat dit wel kon, maar ze weigerden de GSM terug te nemen. Ik belde terug naar de klantendienst en zij vertelden me dat ze het wel moeten aannemen, maar dat sommige winkels het weigeren en dus hun eigen regels bepalen? Een beetje raar vind ik. Op de website staat dat er 30 dagen omruilgarantie geldt voor alle producten behalve enkele uitzonderingen waaronder 'diensten voor telefonie', en dat het in nieuwstaat moet zijn in originele verpakking, maar nergens staat er dat de zegel niet doorbroken mag zijn. Op de bon staat dat het enkel mag omgeruild worden in ongeopende staat, maar dat zag ik niet daar de verkoopster mij overtuigde dat dit wel mocht, en ik op voorhand op de website niets erover kon vinden. En de klantendienst zegt dat dit wel gewoon kan en dat ze het moeten terugnemen. Ik ben dus volledig verward en de informatie is nergens consistent ! De telefoon is helemaal niet gebruikt en splinternieuw en kostte 1449,99 euro. Dit geld zou ik graag terugzien of toch zeker kunnen inruilen voor de iphone 15 pro max. Alvast bedanktAlex Garcia


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform