Terug

problemen met omboeking

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: TRANSAVIA

13/09/2020

Geachte,Samen met vrienden boekte ik een weekendje Spanje de heenreis zou ik met Transavia doen vanuit Eindhoven op vrijdag 4 september. Toen België op het laatste moment (woensdagavond 2 september) het reisadvies voor Spanje wijzigde naar kleurcode rood kon de reis niet doorgaan. Ik wou deze vlucht omboeken naar een vlucht op 20 november (HV 5105). Transavia had beloofd dat vluchten die zouden doorgaan in de maanden juli, augustus en september omwille van de onzekerheid van het corona-virus steeds konden omgeboekt worden. Zelf manueel omboeken bleek evenwel niet mogelijk, zonder dat er extra kosten bij kwamen: 3 euro + een extra verplichte stoelreservatie van 8 euro. Dit ondanks het feit dat het oorsponkelijke ticket duurder was in aankoopprijs dan het nieuwe te boeken ticket op 20 november. Aangezien ik het hiermee niet eens was, heb ik getracht het ticket de herboeken via het servicecentrum in België 070/660 305 (wat een betaalnummer is, waardoor ik de GSM van mijn vriendin moest gebruiken). Tussen 17 hr en 22 hr heb ik maar liefst 18 maal gebeld (zie bijlage met screenshots van uitgaande gesprekken). Ik ben evenwel niet binnen geraakt in het servicecentrum, vermoedelijk omdat heel wat Belgen die naar Spanje wouden reizen in een gelijkaardige situatie zaten. Mijn vlucht is dan ook op vrijdag 4 september vertrokken zonder dat ik de kans kreeg om te herboeken. Ik nam contact op met de klachtendienst en deze waren van oordeel dat hun diensten goed bereikbaar zijn en dat ze niets meer voor mij konden doen aangezien mijn vlucht reeds vertrokken was. Ik vind het helemaal niet correct dat ze stellen dat hun diensten goed bereikbaar waren (mail 4 sept QUE-1033644), dit was niet het geval. Bovendien werd het zelf omboeken zeer lastig gemaakt doordat ze plots allerlei onnodige supplementen aanrekenden, zoals een verplichte stoelkeuze.

Berichten (1)

T. B.

Naar: TRANSAVIA

30/09/2020

Beste, Ik wacht nog steeds op antwoord, nl. mogelijkheid tot omboeken of terugbetaling


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform