Terug

Problemen met mail-account

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Telenet

25/04/2024

Sedert meer dan één maand is de Telenet-mailbox van mijn echtgenote niet meer toegankelijk. Nadat ik Telenet er (zonder gevolg helaas) op had gewezen dat het betreffende mailadres op MyTelenet niet meer zichtbaar was is het enkele weken later letterlijk volledig verdwenen. Er komt sedertdien (21/03/2024) geen enkele inkomende mail binnen, de verzenders krijgen blijkbaar per kerende een mail dat hun bericht mijn mailadres “niet heeft bereikt (…) Serverfout: 550 5.1.1 (…) recipient address rejected: User unknown”.Zij kan zelf geen mail verzenden en heeft geen toegang meer tot haar oude in- en uitmails en mailboxmappen. Alle pogingen tot inloggen worden geweigerd, eveneens met de melding dat het mailadres onbekend is. Dit geldt ook voor de andere telenet-toepassingen (Telenet TV e.d.m.)Verschillende bezoeken aan het Telenet winkelpunt en telefonische contacten met de klantendienst hebben enkel diverse dossiernummers (S-23565348 / S-24542163 / S-24781577) opgeleverd, telkens met een mailbericht: “Je openstaande vraag kwam goed aan bij de juiste collega’s. We doen er alles aan om je verder te helpen en bezorgen je zo snel mogelijk een antwoord. Alvast bedankt voor je geduld!” Sedert de 1e mail (29/02/2024) heb ik nog geen enkele andere reactie, zeker geen antwoord ontvangen betreffende het gestelde probleem. Bij mondelinge contacten “zit het dossier bij de IT-afdeling” die echter niet contacteerbaar is (enkel interne éénrichtingsberichten?!).Ik heb wel uit de uitleg van medewerkers begrepen dat zelf bellen voor de stand van zaken er steeds voor zorgt dat (1) het reeds eerder toegekende dossiernummer wordt ‘opgeheven‘ of ‘geneutraliseerd’, dat (2) er een nieuw dossier met een nieuw nummer wordt geopend en dat (3) dit nieuwe dossier aan het einde van de wachtrij wordt geplaatst. Dus niet zomaar van het kastje naar de muur maar in feite een opgestoken wijsvinger naar de klant …Het probleem wordt ondertussen wel erg groot: mijn echtgenote heeft geen enkele kijk op gemiste mails met bv. facturen, afspraken (bevestiging en opvolging van o.m. ziekenhuizen, artsen) en ze kan niet in haar oude mails naar mogelijk gemiste contacten of mailadressen kan gaan zoeken.Ik dring aan op zo spoedig mogelijke volledige herstelling (dus het opnieuw kunnen gebruiken van het mailadres en toegang tot mailbox), met voorbehoud voor schadevergoeding (bv gevolgen van gemiste facturen).

Berichten (2)

Telenet

Naar: J. B.

07/05/2024

Beste klant,We willen u bedanken voor uw klacht.Graag geven wij u mee dat dit werd opgelost.Alvast bedankt voor uw geduld.Met vriendelijke groeten,TelenetConfidential - Limited Confidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************

J. B.

Naar: Telenet

08/05/2024

Geachte,ik ontvang uw bericht dat mijn klacht "werd opgelost".Graag ontvang ik toelichting: 1. enige tijd na mijn klacht via Test-Aankoop ontving ik in MyTelenet uw bericht "Uitnodiging verstuurd" aan [mailadres van mijn echtgenote], met vermelding "vraag de gebruiker '(mailadres van mijn echtgenote)' om de instructies in de uitnodigingsmail te volgen. Een mail dus naar het mailadres waarover ik gemeld had dat het NIET meer toegankelijk was voor mijn echtgenote! Deze mail heeft zij tot op heden niet gezien...2. indien onduidelijk of problemen? er was door u een link voorzien! Deze leidde naar de boodschap "Deze pagina lijkt niet te bestaan. Gebruik de zoekbalk bovenaan of probeer één van deze pagina's om je weer op weg te helpen" waarna een link naar "Klantenservice" en "Promo's" die leidden naar de ALGEMENE info op de site.3. Na 4 dagen zoeken en diverse onduidelijke en verwarrende instructies volgen ("Je stuurt een uitnodiging naar een e-mailadres dat niet gekoppeld is aan een gebruiker? Dan kan iedereen die toegang heeft tot de mailbox er beheerder van worden" - "Weet je zeker dat je door wil gaan?") slaagde ik er toch in het mailadres van mijn echtgenote te reactiveren. Sedert enkele dagen pas kan zij weer mails ontvangen en verzenden.4. Echter betreft mijn klacht ook en vooral een ander onderwerp dat belangrijker is dan het louter opnieuw kunnen gebruiken van haar mailadres: tot op vandaag heeft zij geen toegang tot de inhoud van haar webmail-box van voor 29.04.2024.Mijn echtgenote heeft nog steeds geen kijk op gemiste mails met bv. facturen, attesten voor fiscale aangifte, afspraken (bevestiging en opvolging van o.m. ziekenhuizen, artsen, dienstenchequebedrijf) en ze kan nog steeds niet in haar oude mails naar mogelijk gemiste contacten of mailadressen kan gaan zoeken. Ik verkeerde in de mening dat uw diensten nog steeds bezig waren aan dit probleem te werken en probeerde het nodige geduld te blijven opbrengen, tot ik vandaag uw bericht ontving...BESLUIT: Ik kan dus enkel vaststellen dat mijn klacht nog steeds niet is opgelost. Ik dring aan op zo spoedig mogelijke volledige herstelling (dus niet enkel het opnieuw kunnen gebruiken van het mailadres en maar toegang tot de inhoud van haar mailbox van voor 01.05.2024).Vr gr Jacques B.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform