Terug

Problemen met levertermijn

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: KIA MOTORS BELGIUM

20/02/2023

Beste,Ik heb een auto (KIA Stonic) besteld bij KIA Vermant.De leverdatum stond ingepland op 20/01/2023.Deze datum is van belang aangezien onze huidige wagen op groot onderhoud moest komen vanaf eind januari.Na verschillende pogingen om telkens informatie te verkrijgen omtrent de leverdatum kwam het nieuws dat er vertraging is.De wagen gaat pas midden maart 2023 geleverd worden.Omwille van deze vertraging hebben we verzocht om de mogelijkheden te bekijken. Eventueel een vervangwagen in afwachting op de nieuwe wagen.Naar aanleiding van dit verzoek werden we uitgenodigd op een gesprek. Dit gesprek was heel onvriendelijk, waarbij de verkoper aangaf dat het groot onderhoud niet nodig is en dat een vervangwagen niet aan de orde is.Tijdens dit gesprek vroeg ik bijkomende informatie over bepaalde delen van de wagen, waarop ik het antwoord kreeg: Waarom wilt u dit weten?. Waarop ik aangaf dat het nogal onprofessioneel is en dat ik dat wou weten uit interesse (nogal belangrijk bij de aankoop van een wagen).Vorige week donderdag (16/02/2023) is mijn vader met de huidige wagen in panne gevallen. Dit op drukke baan waarbij hij echter op hulp kon rekenen van omstaanders.Naar aanleiding van dit voorval heeft mijn vader contact proberen opnemen met KIA. Hij had iemand van de infobalie aan de lijn en werd hem verteld dat hij fout zit.Het gebrek aan groot onderhoud zou ook negatieve gevolgen hebben voor depannage. De constructeur wou initieel niet tussenkomen wegens het gebrek hieraan. Na de situatie te hebben toegelicht liet de constructeur weten dit op KIA te verhalen.De huidige wagen werd naar KIA gebracht en ze gingen de volgende dag meer laten weten. Wegens gebrek hieraan hebben we gebeld en kregen het antwoord dat we tot maandag moesten wachten. Er waren tevens geen vervangwagens beschikbaar, moest dit het geval zijn dan zou er nog betaald moeten worden voor deze vervangwagen.Tot op heden hebben we geen informatie over onze auto die bij KIA staat. Dit is onze enige wagen en we hebben deze nodig voor essentiële verplaatsingen (winkel, dokter, werk, ed.).Omwille van de vertraging zouden we nu moeten bijbetalen voor een vervangwagen. Dit zijn bijkomende kosten veroorzaakt door het niet tijdig kunnen nakomen van de overeenkomst door KIA.Is het mogelijk om hier een oplossing voor te vinden? Aangezien we momenteel zonder wagen zitten (tot midden maart) en er het liefst geen of teveel bijkomende kosten aan willen hebben.

Berichten (2)

KIA MOTORS BELGIUM

Naar: L. H.

16/03/2023

Beste,Wij hebben uw mail van 15 maartgoed ontvangen en bedanken u hiervoor.Een nieuw dossier werd aangemaakt bij onze klantendienst, met referentienummer KMB0317107.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met Vriendelijke Groeten,Cathy PypeCustomer Relations Einfo@kia.beT00 800 6970 6970Kia BelgiumRue Colonel Bourg 1091140 Brusselswww.kia.beRef: KMB0317107Wij verwerken uw persoonsgegevens voor het opvolgen van uw aanvraag in overeenstemming met ons privacybeleid dat beschikbaar is op:s:www.kia.com/be/nlrivacy/Nous traitons vos données à caractère personnel pour donner suite à votre demande et conformément à notre politique vie privée disponible ici:s:www.kia.com/be/frrivacy

KIA MOTORS BELGIUM

Naar: L. H.

16/03/2023

Beste HeerHuybrechts,Ik volg uw contact met onze klantenservice van 15 maart over uw Kia Stonic op.Wij hebben nota genomen van uw opmerkingen en hebben deze samen met uw Kia verdeler,Vermant geanalyseerd.Uw Kia-partner heeft ons laten weten dat hij zo snel mogelijkcontact met u opneemt om uw verzoek direct op te volgen.Wij blijven echter, samen met uw Kia verdeler, Van Mossel, tot uw beschikking mocht u nog vragen hebben over dit onderwerp.Cathy PypeCustomer Relations Einfo@kia.beT00 800 6970 6970Kia BelgiumRue Colonel Bourg 1091140 Brusselswww.kia.beRef: KMB0317107Wij verwerken uw persoonsgegevens voor het opvolgen van uw aanvraag in overeenstemming met ons privacybeleid dat beschikbaar is op:s:www.kia.com/be/nlrivacy/Nous traitons vos données à caractère personnel pour donner suite à votre demande et conformément à notre politique vie privée disponible ici:s:www.kia.com/be/frrivacy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform