Beste,Eind juli 2021 bestelden wij via bestelbon 200406 een keuken bij Keukens De Abdij. De keuken zou ten laatste in januari 2022 geleverd en geplaatst worden.Eind augustus werden wij verzocht een gewijzigde bestelling te ondertekenen omwille ontwerpwijzigen nodig omdat de bestelde keuken niet kon geleverd worden. De leverdatum en installatie datum werd behouden.In december werden wij opnieuw gecontacteerd omdat de bestelde fronten voor de koelkast niet konden geleverd worden. Er werden ons verschillende opties voorgesteld, echter voldeed geen enkele optie aan onze verwachtingen. Wij stelden dan voor dat Keukens De Abdij het initiatief zou nemen om de bestelling te annuleren aangezien wat wij bestelden niet kon geleverd worden.Groot was onze verbazing dat wij in januari een leveringsdatum, installatiedatum en factuur om de volledige keuken te betalen kregen.Daar wij nog geen akkoord hadden over wat er nu zou geleverd worden hebben wij de levering geweigerd.Uiteindelijk hebben wij eind februari een afspraak kunnen regelen om tot een eventueel akkoord te komen.Tijdens deze afpraak vernamen wij dat verschillende delen van de keuken nog ontbraken: de koelkast met zijn fronten, de oven, de vaatwasser en de spoelbak. Dit betekend dat Keukens De Abdij in februari geprobeerd heeft om ons de keuken volledig te laten betalen, om dan een onbruikbare keuken te leveren. Tevens werden wij tijdens de vergarding verrast met wat allemaal mogelijk was:- alle fronten kunnen geleverd worden door een ander zeer gelijkaardig front te kiezen.- om onze verhuis niet verder te vertragen kan een tijdelijke keuken geleverd worden- de laattijdige levering kan via een cadeaubon gedeelteijk gecompenseerd worden- betaling na levering van de correcte bestelling en saldo na correcte plaatsing leek tevens mogelijk mits management goedkeuring, maar dat leek best mogelijk want het gebeurde reeds bij andere klanten...Spijgtig genoeg werden deze puntjes niet volledig herhaald in de email met de samenvatting van de vergadering. Alleen de nieuwe fronten worden bevestigd.Ik antwoord met de vraag om de ontbrekende punten te bevestigen.Als antwoord krijg ik een nee op de gevraagde gewijzigde betalingsvoorwaarden. Hun argument is dat hun voorwaarden wettig zijn en ook omdat je nu eenmaal ook een boormachine volledig moet betalen bij afhalen in de winkel.In mijn antwoord wijs ik De Abdij erop dat hun vergelijking niet opgaat, tevens verwijs ik naar argumenten van de bevoegde minister en de confederatie bouw op Radio 2 waar een gelijkaardige case met De Abdij aangehaald werd. Tevens wijs ik de Abdij erop dat zij reeds gepoogd hebben een onvolledige keuken te leveren waardoor wij ons vertrouwen in een correcte levering volledig verloren hebben. Ook het plotseling aanbieden van alternatieve fronten wekt ons wantrouwen waardoor wij niet langer bereid zijn om voor de levering de volledige keuken te betalen.