Terug

Problemen met levering wasmachine

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MediaMarkt

03/09/2020

Geachte, op 16/08 heb ik via de site een wasmachine besteld. Op 17/08 kreeg ik de factuur in mijn mailbox. Bij de bestelling moest ik de algemene voorwaarden aanvaarden wat ik ook heb gedaan, na de lezing er van. Daarin vermeld dat de levering voorzien was in een kamer naar keuze. De levering “geschiede” dan op donderdag 20/08 rond 11 uur. De beide personen hebben het toestel achtergelaten in de deuropening van de kelder terwijl ik voorging om het licht aan te steken. Van die situatie profiteerden beide om zonder verwittiging (of iets te zeggen) het op een lopen te zetten terwijl mijn doorgang afgesloten was en ik opgesloten zat in de kelder. Ze sloegen dan nog de voordeur dicht bij hun aftocht. Toen ik me uiteindelijk bevrijd had waren beide “bezorgers” uiteraard al lang verdwenen. Ik ben namelijk nog aan het revalideren van een knieoperatie (2 knieprotese) en heb daar ook nog aderspat aan overgehouden. Zodoende was het niet evident om uit mijn “opgesloten” positie te geraken. Daarbovenop heb ik ook nog diabetes. Een telefoon naar Media Markt in de namiddag leverde oppervlakkige excuses op en dat ze het zouden doorgeven. Zaterdag 22/08 opnieuw gebeld en weer de melding dat men het zou doorgeven. Op een mail van 24/08 krijg ik als antwoord dat er niets is doorgegeven. Ook na reeds 3 mailtjes aan de transportfirma VPD Transport & Logistics kreeg ik nog geen enkele reactie van hen, héél klantonvriendelijk. Wellicht omdat ze zwaar in de fout zijn gegaan. Heb ook reeds meerdere mailtjes naar de customer service van Media Markt zelf gestuurd maar dat beperkt zich tot de mededeling dat ik een (gratis) installatie moest in mijn winkelmandje leggen. Dat stond echter niet in die aanvaarde algemene voorwaarden. Ook dat ik een 2e verplaatsing zou moeten betalen (om die eerste te “verbeteren” ?). Ik vraag echter geen installatie wel de “levering in een kamer naar keuze” zoals vermeld stond in de algemene voorwaarden. Vanaf een bedrag van of hoger dan € 399,00 heb je daar recht op. Mijn aankoop was echter €. 588,00 dus ... Nu staat, 2 weken na levering, dat toestel nog steeds ongeopend In mijn gang in de deuropening en ik wil dat daar weg. Nu vraag ik de afhandeling van het aankoopcontract volgens die algemene voorwaarden en zonder bijkomende kosten want de 1e keer moest het correct geleverd zijn, wat niet gebeurd is. Als het contract door jullie niet correct kan uitgevoerd worden vraag ik in ondergeschikte orde de vernietiging van het contract zodat jullie het toestel kunnen terughalen mits het volledige bedrag wordt geretourneerd. Ook nog op te merken dat ik een kopij van het leveringscontract moest krijgen bij levering volgens de algemene voorwaarden. Dat is niet gebeurd omdat beide leveraars (waarschijnlijk jobstudenten) het op een lopen zetten. Daarop moet dan binnen 2 dagen fouten op vermeld worden. Kan ook niet als je zoiets niet krijgt dus ook daar is het zwaar fout gelopen. Maar ik geef de moed niet op en hoop dat mijn nare ervaring toch nog met een positieve noot kan afgesloten worden. Hopende op een snelle oplossing, verblijf en teken ik, Vriendelijke groeten, Guido Peersmans - 2660 Hoboken.

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: A. C.

04/09/2020

Beste heer Peersmans,Graag bieden wij onze excuses aan voor deze onaangename ervaring bij de levering van uw product.Wij kijken na wat er precies gebeurt is en van zodra wij meer info hebben, nemen wij opnieuw contact met u op.Indien u intussen nog vragen heeft, kan u ons steeds contacteren.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

MediaMarkt

Naar: A. C.

18/09/2020

Beste,Het logistieke team heeft uw klacht nagekeken, echter werd er geen installatie betaald bij het plaatsen van de bestelling.Zonder installatie wordt er een standaard levering uitgevoerd, wat inhoud dat de producten worden geleverd aan de deur. Ook in onze algemene condities wordt er geen melding gemaakt over het leveren '˜in een kamer naar keuze'.Het spijt ons oprecht dat de dienstverlening niet is verlopen zoals verwacht.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform