Terug

Problemen met levering wagen na klacht in verband met extra kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. N.

Naar: D’Ieteren

09/07/2020

Geachte mevr./mr., Via MyWay Mazuin te Fosses-la-Ville bestelde ik op 10 juni een tweedehands Volkswagen Touran. Deze wagen stond op verschillende websites geafficheerd aan 19950 € en deze prijs stond ook vermeld op de wagen zelf. Na mondeling akkoord van mij voor aankoop van deze wagen, kwam er opeens 199 euro kosten bij. Ik kaartte dit aan bij de verantwoordelijke voor verkoop tweedehands wagens, Maxime Georges, die me doorverwees naar MyWay. Hij kon aan deze kosten niets veranderen, zo zei hij. Ik heb dan ook contact opgenomen met de customer service van D'Ieteren en na een hele tijd heb ik dan ook bevestiging gekregen van de heer Maxime Georges dat de kosten niet zullen worden aangerekend. Customer service van D'Ieteren liet me ook verstaan dat het niet de eerste maal was dat ze problemen hadden met deze concessiehouder in verband met het aanrekenen van extra kosten. Intussen is de leverdatum van de wagen reeds een week gepasseerd en ik heb nog steeds geen duidelijkheid over wanneer de wagen beschikbaar zal zijn. Ik heb al verscheidene keren aangegeven dat ik de betaling uitvoer van zodra ze mij het keuringsbewijs en het registratiebewijs doorsturen. Maar ik heb nog niets ontvangen en kan zo dus ook mijn verzekeringen niet regelen. Ik heb de heer Maxime Georges ook gemaild om te vragen wanneer de wagen klaar is, hij heeft dit doorgespeeld aan zijn collega verantwoordelijk voor leveringen, maar ik heb nog geen antwoord gekregen. Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van D'Ieteren en zij hebben de heer Maxime Georges eveneens gemaild. Tot dusver zonder resultaat. Daarbovenop ben ik intussen meer dan 8 maanden zwanger (de heer Maxime Georges weet dit) en heb ik de wagen extreem dringend nodig. Door complicaties in de zwangerschap (sinds deze week), ben ik nu zelf ook niet meer in staat om de wagen te gaan halen. Iets wat perfect had vermeden kunnen worden indien de wagen inderdaad klaar was tegen de leverdatum zoals vermeld op de bestelbon. Het is zeer duidelijk dat deze verkoper me via het vertragen van de levering laat boeten voor mijn klacht bij D'Ieteren. Ik had me de laatste weken van mijn zwangerschap liever niet bezig gehouden met zulke zaken. Alvast bedankt voor een spoedig antwoord en een spoedige actie om dit probleem op te lossen, Mevr. Mieke Nys

Berichten (4)

M. N.

Naar: D’Ieteren

13/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

D’Ieteren

Naar: M. N.

13/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

M. N.

Naar: D’Ieteren

13/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

M. N.

Naar: D’Ieteren

24/07/2020

Geachte mevr./mr., Intussen hebben wij in onderlinge overeenstemming het contract geannuleerd (voorgesteld door VW Mazuin zelf). De wagen was reeds op 26 juni gekeurd en pas op 9 juli, na klacht via Test Aankoop, kreeg ik bericht dat de auto klaar was, 1 week na leverdatum vermeld op bestelbon (2 juli) zonder verwittiging vooraf dat de auto pas later klaar zou zijn. Bedankt aan VW Mazuin om zo ontzettend traag te werk te gaan en blijk te geven van een enorm gebrek aan dynamisme en me zo de laatste weken van de zwangerschap nog de nodige stress te bezorgen! Mijn klacht wordt nu ook openbaar gemaakt. Hoogachtend,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform