Beste , op Maandag 26 September is er een pakket verzonden van mijn groothandel in China naar mij toe . Het betreft een pakket waarvoor ik een leveringskost betaalde van $452 (€464,86) . Op 8 Oktober krijg ik van mijn groothandel , hierna genoemd als 'ze' , de vraag of ik mijn pakket heb ontvangen waarop ik een negatief antwoord moest geven. Zij geeft mij het trackingnummer en zegt mij dat UPS mijn BTW-nummer en EORI-nummer vraagt voor de inklaring .Ze geeft me een telefoonnummer en zegt dat de deadline 17 Oktober is . Het telefoonnummer dat ze mij heeft gegeven (+32078250877) is niet in gebruik als ik probeer te bellen . Ik geef haar mijn BTW-nummer en zeg haar dat het EORI-nummer hetzelfde is maar dan zonde de 'BE' ervoor . Ze zegt op 8 Oktober om 9:00 dat ze mijn gegevens heeft doorgegeven en dat UPS haar maandag zal bellen.Dinsdag 11 Oktober laat ze mij weten dat ze zelf naar UPS heeft gebeld en dat UPS heeft gezegd dat ze haar morgen iets zouden laten weten , ze dringt erop aan om zelf naar UPS te bellen en ik zeg haar dat ik het telefoonnummer niet kan vinden.Woensdag 12 Oktober krijg ik het juiste nummer doorgestuurd deze ik direct heb gebeld omstreeks 8:00 's ochtends.De klantendienst wist me te vertellen dat ze de nodige informatie reeds ontvangen hadden en dat het pakket is vrijgegeven . Dit laat ik dan ook weten aan mijn groothandel .Donderdag 13 Oktober krijg ik een bericht van mijn groothandel met de vraag of ik zeker ben dat het pakket vrijgegeven is en ik zeg haar dat de klantenservice mij dit zo heeft verzekerd . (Deze gesprekken met UPS zijn opgenomen ) Mijn groothandel zegt dat er meer informatie nodig is en dat ik een e-mail zal krijgen van UPS.Op 13 Oktober om 8:00 ontvang ik een mail van UPS dat ze mijn BTW-nummer en EORI-nummer nodig hebben voor de inklaring van mijn zending ( deze nummers heb ik reeds bij de bestelling doorgegeven en ook achteraf toen mijn groothandel hier nogmaals achter vroeg) deze mail ik direct naar hun en dan krijg ik weer een mail dat er een document moet ingevuld worden . Deze print ik uit , vul ik in en stuur ik terug zoals gevraagd in pdf-formaat. Ik krijg nog een mailtje dat alles goed ontvangen is en dat ik mijn pakket deze week nog zou krijgen . Vrijdag 14 Oktober hou ik sinds de ochtend mijn zending via het zendingsnummer nauwlettend in het oog omdat dit pakket dringend is en er bestellingen van klanten bij zitten die op hun producten aan het wachten zijn. Om 11:00 maak ik via de UPS website een account aan om de tax van €126,54 reeds te betalen.Rond 15:00 veranderd de zending van 'on the way' naar 'returned to sender'Ik bel direct naar de klantendienst om te vragen waarom het teruggestuurd wordt naar de afzender want alle documenten waren toch inorde?De vrouw van de klantendienst zegt me dat ik de documenten te laat inorde heb gebracht en het daarom wordt teruggestuurd . Ik heb alles zo snel mogelijk inorde gebracht omdat ik het pakket dringend nodig heb en het ook zo snel mogelijk wou ontvangen .Ik vraag haar om het pakket in Belgie te houden omdat het geen zin heeft om het helemaal naar China te sturen als het daarna helemaal terug naar Belgie moet maar zij verzekerd mij dat ze niets kan doen en dat ik maar met de verkoper contact moet opnemen ( ups heeft dit gesprek ook opgenomen).Om 15:34 neem ik contact op met de verkoper met de mededeling dat het pakket wordt teruggestuurd . Op 15 Oktober krijg ik een bericht van de verkoper dat ze contact heeft opgenomen met UPS en dat ze zeggen dat ik het pakket geweigerd heb . Ze zegt me dat ze geen pakketten terug nemen en dat ik sowieso de kost van de verzending opnieuw zal moeten betalen . Ik kan UPS niet bereiken omdat het weekend is . Mijn bedrijf lijdt schade omdat mijn klanten hun beloofde goederen niet krijgen. Ik zou nu 2x verzendkosten moeten betalen en het bedrag van de inklaring ook dubbel. Ik hoop dat ik hiermee toch nog iets kan veranderen aan het verlies dat ik nu lijd.