Terug

Problemen met levering van meubelen en nalevering van missende onderdelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. L.

Naar: Maisons du monde

06/05/2019

Beste,Op 5 april 2019 bestelde ik 3 kasten bij Maisons du Monde, een bestelling die samen meer dan €2600 kostte. Het ging hier om een grote buffetkast, een kleine buffetkast en een garderobekast.Ongeveer twee weken later werden die meubelen bij mij geleverd door AB Custom. Nu is het zo dat Maisons du Monde op hun website aangeeft dat AB Custom de meubelen levert tot in een kamer naar keuze. Handig, dacht ik, want ik woon op de eerste verdieping. Bij aankomst zeiden de leveranciers echter direct dat de grote buffetkast te zwaar zou zijn om naar boven te dragen. Aangezien Maisons du Monde op hun website aangeeft dat levering gebeurt tot in een kamer naar keuze, was ik ervan uit gegaan dat in een scenario waarbij meubelpakketten zwaar en/of log zijn, zij zelf zouden zorgen voor een verhuislift. Zij weigerden echter enige tegemoetkoming, en omdat ik niet nog eens een paar honderd euro wou neertellen voor een lift voor één meubelstuk, heb ik dit meubel geweigerd. Het is achteraf terugbetaald. Ik blijf dit echter niet kunnen vinden - als je als bedrijf grote meubelen verkoopt, voor stevige prijzen, en daarbij aangeeft dat de leverancier die zal brengen tot in een kamer naar keuze, lijkt het mij niet aan de klant om op te draaien voor een lift als de leverancier geen mogelijkheid ziet om die belofte na te komen.De kleinere buffetkast en de garderobe werden wel naar bovengebracht. De garderobe bestond uit enorm veel onderdelen, vijsjes, scharniertjes, ..., dus het was onmogelijk om dan in the moment te checken of alles wel meegeleverd leek. Het weekend na de levering hebben wij die kast dan gemonteerd. Tijdens de laatste stappen van het montage proces bleken er echter een aantal essentiële onderdeeltjes afwezig te zijn. De kast stond in elkaar en op haar plaats, toen we beseften dat er van één soort scharnier één te veel was, en van de andere soort één te weinig. Hierdoor kon de laatste deur niet volledig bevestigd worden. Bovendien bleek die deur ook één van de drie magneetplaatjes (die reeds bevestigd dienen te zijn bij levering en niet zelf gemonteerd moeten worden) afwezig te zijn dit zal ook niet tussen de meegeleverde onderdelen. Hierdoor sluit één deur van de kast dus niet correct. Ook bleek één van de stangen om kleding aan op te hangen net te lang te zijn om in de kast te passen.Zodoende heb ik dit gemeld bij Maisons du Monde, die vervolgens weigerden van deze kleine onderdelen na te sturen. Aan de telefoon werd gezegd dat een nieuwe kast zou opgestuurd worden ik toonde daarbij verontwaardiging dat ik een paar uur tijd zou moeten opofferen om de kast te demonteren, en nog maar ééns verlof zou moeten nemen voor die levering, en dan nog eens een paar uur tijd zou moeten steken in het opnieuw monteren van de kast - waar trouwens drie mensen voor nodig zijn. Daarop werd door de klantendienst van Maisons du Monde gezegd dat dit niet nodig was, en dat ik enkel de onderdelen zou mogen houden die ik nodig had.Ik heb nog even geprobeerd me hiertegen te verzetten, en gevraagd of ze niet zelf die onderdelen uit het pakket konden halen en die opsturen, maar de klantendienst leek niet bereid een betere oplossing te bieden. Dus heb ik gevraagd of, als we het op deze manier deden, ik ook één volledige deur zou mogen bijhouden van de kast, aangezien het missende magneetplaatje niet apart geleverd word en reeds op die deur gemonteerd zit. Toen werd ik on-hold gezet om dit na te vragen. Toen de klantendienst medewerker bij me terug kwam bleek er plots een quality control dienst te zijn die kon nagaan of de missende onderdelen geleverd konden worden. Ik heb opnieuw opgenoemd welke onderdelen dit waren, en vroeg per mail een bevestiging te ontvangen van dat dit nagevraagd zou worden. Deze heb ik een paar uur na het telefonisch contact ontvangen.Daarna was het twee weken wachten op antwoord tijdens die twee weken stuurde ik twee maal een antwoord op de ontvangen mail om te vragen naar een update. Dit werd genegeerd. Tot ik vandaag 6 mei 2019 dan eindelijk antwoord kreeg.Dit antwoord was als volgt: de onderdelen konden niet nageleverd worden. Ik zal binnen de 10 dagen een nieuw exemplaar van de kledingkast ontvangen. En hier even een verbatim quote uit die mail: Het enige dat u maar hoeft te doen is het te demonteren! - implicerend dat dit een kleine moeite is. Dit is incorrect - het demonteren kost een paar uur tijd en er zijn meerdere mensen voor nodig (ik woon alleen). Bovendien ging dit rechtstreeks in tegen wat mij daarvoor uitdrukkelijk gezegd was: dat ik in dit scenario enkel de onderdelen mocht houden die ik nodig had en dat de rest mee werd teruggenomen.Ik voel mij als klant volledig vastgezet. Ik heb een kast gekocht van €1190 die onvolledig bleek te zijn, waar enkel een paar van de laatste essentiële onderdelen missen. Nu zou ik die kast volledig moeten demonteren, wat enorm veel tijd en mankracht kost, en dan nog maar eens verlof nemen om een volledige kast in ontvangst te nemen, om vervolgens nog eens een aantal uren tijd én mankracht te moeten inzetten om de nieuwe kast volledig te monteren.Ik heb dit aangegeven in mijn antwoord op die laatste mail, maar heb niet het gevoel dat de klantendienst mij tegemoet zal komen, want dat hebben ze tot dusver nooit gedaan. Schande voor een bedrijf dat meubelen verkoopt aan relatief hoge prijzen, waar je dus kwaliteit van verwacht, zowel van de producten als van hun service.Ik ben ten einde raad en wil een betere oplossing, maar via de klantendienst blijkt dit niet te lukken. Ik hoop via deze weg een oplossing te kunnen bereiken.Vriendelijke groeten,Johanna

Berichten (2)

J. L.

Naar: Maisons du monde

08/05/2019

Update: Maisons du Monde blijft weigeren van op een concrete en straightforward manier met mij te communiceren. Ze mailen en zeggen op een vage en algemene manier dat het toegestaan is enkel de onderdelen te houden die ik nodig heb van de nieuwe opgestuurde kast. Ik vraag schriftelijke bevestiging van de toestemming voor de concrete onderdelen die ik wil houden, alsook van het feit dat de leveranciers de rest van de nieuw geleverde kast meteen weer mee terug zullen nemen. Ik heb namelijk noch de luxe nog de bereidheid om een derde keer verlof te nemen om die nieuwe kast dan weer te laten ophalen.In plaats van deze concrete bevestiging en tegemoetkoming te geven, mailt Maisons du Monde simpelweg exact (woord voor woord) dezelfde mail met de vage, algemene verwoording die ze de vorige dag stuurden.

J. L.

Naar: Maisons du monde

20/05/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform