Terug

Problemen met levering: onvolledig en beschadigd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. A.

Naar: Zoli99

24/03/2023

Beste, Naar aanleiding van levering zetels: Er stellen zich een aantal tekortkomingen en problemen.U stuurt op 23/03/23 een mail dat er een restlevering gaat zijn van de bestelling die eigenlijk al diende geleverd te zijn bij de eerste levering van de zetels op 2/03/23. U bracht ons van deze onvolledige levering niet op de hoogte.Daarbij verwacht u dat we ons binnen de 48 uur kunnen vrijmaken om aanwezig te zijn bij de onaangekondigde, achterstallige levering.U beschrijft dat er iemand gaat controleren welke foute poten er geleverd zijn.De chauffeur dient de reeds geleverde zetels te bekijken en u gaat er van uit dat er iemand op dit tijdstip aanwezig kan zijn zonder voorafgaand duidelijk af te spreken en te communiceren.Voor ons is de zaak van de beschadigde zetels niet afgesloten.Wij gaan absoluut niet akkoord met het zelf behandelen en proberen te verwijderen van de vlekken die bij de levering reeds aanwezig waren.Jullie dienen een onbeschadigd product te leveren. De zetels waren reeds beschadigd bij de levering op 2/03/23. Deze schade is binnen de 24 uur gemeld via e-mail en aangetekend schrijven (zie hieronder).Daarenboven is onder één van de zetels geen steunpunt voorzien, terwijl er een extra steunpoot moet kunnen ingedraaid worden. Dit is volgens ons een fabricagefout.Wij zijn hier absoluut niet mee akkoord.Tot slot wat ons het meest ergert is de communicatie die slechts langs één kant loopt.Wij kunnen u nooit bereiken,tenzij via e-mail die u niet beantwoordt of pas 10 dagen later beantwoordt wanneer we telefonisch contact hebben gehad met Dorine van de winkel in Oostende.Een telefoonnummer krijgen we niet te pakken en de mensen in de winkel zijn de dupe van jullie slechte communicatie en leveringsproblemen. Wat jullie tot hiertoe gecommuniceerd hebben in het kader van de levering klopte bijna nooit.Hopelijk krijgen we nu van jullie wel een antwoord en oplossing i.v.m. de tekortkomingen en problemen binnen een redelijke tijd.Alvast bedankt.E-mail + aangetekend schrijven:Beste, Betreft onvolledige en niet correct uitgevoerde levering volgens de betaling die ik deed op 5/12/22.Opsomming tekortkomingen en problemen die zich stellen bij de levering op 2/03/23:- Niet aanwezig zijn van lift voor eerste verdieping en monteur voor zetels.- In de mail van 2/03/23 om 11u52 stuurde u dat ik de vorige, bevestigde levering had geannuleerd. De vorige bevestigde levering is die van 23/02/23.Jullie hebben deze de dag voordien,22/02 om 17u02, telefonisch geannuleerd omdat er een technisch probleem was met de leveringswagen.Een collega,Charlotte, heeft een bericht ingesproken met daarin de reden waarom de levering is geannuleerd. Ze vroeg ook om de levering te verplaatsen naar morgen,24/02/23,maar dit was niet mogelijk voor ons. Ik heb deze levering niet bevestigd.Ik probeerde jullie de dag zelf,22/02/23,en de dag nadien,telefonisch te bereiken op het nummer dat me had opgebeld, maar tevergeefs. Ik kreeg telkens te horen:Dit nummer is niet toegekend.Vervolgens heb ik op 23/02 meermaals gebeld naar het nummer +3269810999. Bij dit nummer ging de telefoon wel over,maar kreeg ik niemand aan de lijn. De ringtoon van ZOLI99 bleef zich herhaaldelijk afspelen. Op 2/03 heb ik ook een e-mail gestuurd om jullie via deze weg te contacteren, maar daar is tot op heden geen reactie op gekomen.Op 27/02 had ik nog steeds niets van jullie gehoord en heb opnieuw contact opgenomen met winkel in Oostende. Daar kreeg ik Dorine aan de lijn. Zij ging contact opnemen met leveringsdienst,maar ook zij geraakte niet binnen. Ze gaf me advies om zowel e-mail te sturen als via contactformulier op de website het probleem aan te kaarten. Dit heb ik gedaan op 27/02. Ondertussen kreeg ik nieuwe voorstellen voor een leveringsdatum binnen. Op 1/03, kreeg ik leveringsvoorstel voor 2/03 en heb ik bevestigd.Pas op 2/03 is er reactie gekomen op tweede mail die ik verstuurd heb. Dit was om 11u52 toen de levering reeds gebeurd was.Deze donderdagochtend 2/03 kreeg ik berichtje met daarin de mededeling dat de chauffeur voor de levering van ZOLI99 vertrokken was.Rond 11u15 is de chauffeur aangekomen op het leveringsadres. Dit zonder lift en zonder techniekers om de zetels te assembleren. Nochtans heb ik €159 betaald voor diamond levering.De vrachtwagenchauffeur heeft de zetels voor de ingang van het gebouw afgezet en is vervolgens vertrokken.De levering was echter ook niet compleet. Ik had later nog een grote stoffen poef aangekocht en deze zou samen met de zetels geleverd worden. Ik heb hiervoor telkens contact gehad met Dorine van de winkel in Oostende. Zij bracht deze bijbestelling in orde en hiervoor betaalde ik €266,40 op 2/01. Deze zou samen met de andere zetels geleverd worden zodat er slechts éénmaal vervoer diende geregeld te worden.Wanneer wordt deze betaalde bestelling dan geleverd,gezien deze niet aanwezig was vandaag 2/03?Daarnaast was de verpakking van 1 van de zetelonderdelen beschadigd. De vrachtwagenchauffeur heeft hier ter plaatse ook een foto van genomen.Vervolgens telefonisch contact gehad op 2/03 met winkel in Oostende ivm openen beschadigde verpakking. Deze mocht geopend worden. Openen verpakking: volgende tekortkomingen/beschadigingen vastgesteld:1.Rode vlek op zetel 2.Twee donkere vetvlekken => Betreft zetel met beschadigde verpakking bij uitladen uit vrachtwagen3.Verschillende voetstukken 4.Onder één van zetels is geen steunpunt voorzien, terwijl extra steunpoot moet kunnen ingedraaid worden (zie catalogus).Op gsm en document vrachtwagenchauffeur stond vermeld dat dit om een diamond levering ging.Hoe worden deze problemen verder rechtgezet? Komt iemand langs om deze problemen vast te stellen? Wordt geld voor diamond levering teruggestort? Hoe worden de beschadigde plekken op zetel verwijderd? Komen jullie deze beschadigde zetel ophalen? Zoals vermeld op document en website.Ik hoop snel reactie van jullie te ontvangen.

Berichten (3)

Zoli99

Naar: E. A.

24/03/2023

Goodmorning,The customer sent us a request for stains, a problem with the feet and a missing product.Delivery for the missing product is planned and waiting for confirmation.For the stains we see on the pictures it isn't a fabrication issue (there are stains on the product) and no stains were marked at the delivery. We confirmed the tips to wash the fabric to M. ABBELOOS.For the feet, our shop were in contact with M ABBELOOS, and she knows it's waiting in the shop for her to solve the issue. We did everything to solve the problems encounteredBest regards Zoli99 Customer Supportzoli99.com/faqsOn Friday, March 24, 2023 at 1:18 AM, Klachtenbox@test-Aankoop.be

E. A.

Naar: Zoli99

26/03/2023

DATA NOT AVAILABLE

Zoli99

Naar: E. A.

28/03/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform