Terug

Problemen met leveren en plaatsen keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

27/10/2021

GoeiemiddagOp 26/09/2020, meer dan één jaar geleden, hebben wij onze keuken bij Keukens De Abdij besteld. Om te beginnen was te procedure heel onaangenaam: je moest ter plekke beslissen, anders was de offerte niet geldig. Ze hebben ons onder druk laten zetten en het was de grootste fout die we gemaakt hebben. Het voorschot hebben we direct in orde gebracht. De volgende stap bij deze organisatie: een afspraak bij de binnenhuisarchitecte. Pas nadien gaat de keuken in productie. Omdat voor ons de tijdlijn heel belangrijk was door afhankelijkheden van andere leveranciers in onze nieuwbouwwoning, moest de keuken dus ruim op tijd in productie gaan. Weken en maanden worden we afgewimpeld als we een afspraak willen maken. E-mails worden genegeerd en telefonisch sta je uren (letterlijk!) in de wachtrij. Uiteindelijk toch een afspraak gekregen en waarvoor ik vreesde: midden september leveren was niet langer mogelijk, het zou de laatste dag van september ten vroegste zijn. Gelukkig werd ons huis later opgeleverd waardoor dit geen probleem is, maar het begint al goed. Bij het inplannen van de afspraak heeft hun passieve houding ervoor gezorgd dat we niet meer in de planning pasten. Uiteindelijk hebben ze een plaatser ingehuurd voor zaterdag 09 oktober. Op zijn minst was het toch een oplossing, al had de plaatsing eerder gemoeten want nu zaten de schilders vast waardoor ook andere leverancier met hun vingers zaten te draaien door de afhankelijkheden. Bij het leveren van de onderdelen, bleken meerdere zaken te ontbreken. Deels omdat ze het kwijt waren in het magazijn, deels omdat de goederen niet geleverd waren bij De Abdij. Nochtans: Covid is al langer gekend en je doorlooptijd moet hierop aangepast zijn. Covid kan NIET als overmacht ingeroepen worden als het een gekende pandemie is, wat bij ons dossier het geval is. Het kwijt raken van materiaal in het magazijn is puur door hun amateuristische aanpak. Toen de plaatser aan de slag ging, merkte hij dit op: de kookplaat functioneert niet, de oven ontbreekt, de grepen ontbreken, de mdf-platen waren niet beschikbaar (gelukkig in de Gamma gevonden) en de koelkast(deur) past niet in de keuken. Blijkt dat de binnenhuisarchitecte de keuken verkeerd ontworpen heeft waardoor de koelkast niet geplaatst en aangesloten kan worden. Zowel de plaatser als wij nemen contact op met de Abdij. N., de dossierbeheerder, wil niemand ter plekke sturen voor een controle en zegt een oplossing te hebben op basis van de informatie van de plaatser. Een week later komt dezelfde plaatser terug om de oven die nu wel beschikbaar is, te plaatsen. Ook hier is de keuken verkeerd ontworpen want de oven en de ovenruimte komen niet overeen. Bovendien is er nog steeds geen oplossing voor de kookplaat en de koelkast. Op zijn minst wordt de koelkast aangesloten. De plaatser geeft toe dat hij zich de week ervoor vergist heeft en dat zijn oplossing voor de koelkastdeur niet correct is. Ik rijd daarom onmiddellijk naar Aartselaar zodat er ingegrepen kan worden. Helaas: ik meldde dit op zaterdag, op maandag werd die informatie doorgegeven aan de dossierbeheerder en zij zou het pas op woensdag of donderdag bekijken. Momenteel is zij ziek gevallen en is er geen vervanger die naar ons dossier kijkt. Met andere woorden: er had maandag al ingegrepen moeten zijn zodat de bestelling alsnog geplaatst kon worden (nieuwe deur, nieuwe oven). Nu is er opnieuw een week niets gedaan en met wat geluk zal N. volgende week ons dossier bekijken. Pas dan begint de productietijd/besteltermijn te lopen. Er is onnodig veel tijd verloren terwijl wij in een chaos achterblijven. Het stenen werkblad zou op dinsdag 26 oktober geplaatst worden, maar last minute wordt gemeld dat dit niet langer het geval is en dat de levertermijn ongekend is. Opnieuw: De Abdij communiceert niet hierover. Het is een externe partij die me dit liet weten omdat zij de enige zijn met een beetje respect en menselijkheid. Tot op heden heb ik van De Abdij nog geen melding gekregen dat de plaatsing niet doorgaat, ook al was die voor gisteren gepland. Ik had dus nodeloos gewacht op iets dat niet zou komen. Opnieuw: kop in het zand en gebrekkige communicatie. Wij hebben de keuken één jaar op voorhand besteld en alles voor de plaatsing betaald (ook al wisten zij toen dat er bepaalde zaken ontbraken en zij dus niet het hele bedrag kunnen vorderen aangezien zij de diensten en goederen niet kunnen leveren zoals contractueel vastgelegd). Bijna drie weken later hebben wij nog steeds geen functionerende kooklplaat, geen werkblad/spatmuur, geen aangesloten oven en geen kastdeur. Een vooruitzicht is er niet. E-mails worden genegeerd, telefoons worden afgelegd en worden niet doorgeschakeld wanneer wij vragen om een betrokkene te spreken. In het filiaal van aankoop (Aartselaar) wordt je betuttelend aangesproken en worden de problemen weggelachen. Hier is niets grappigs aan. Een uitgeruste keuken, waarvoor je warempel betaald hebt, is een minimum om comfortabel te leven. Het grootste probleem bij De Abdij: gebrek aan communicatie en het uitblijven van oplossingen. Wij hebben zelfs geen idee wanneer we een afgewerkte keuken zullen hebben. Als ik de plaatser mag geloven, zal het nog weken of zelfs maanden duren. En ondertussen wordt er geen actie ondernomen: er is nog niets in bestelling of productie geplaatst. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn? De stoute mond en de attitude (kop in het zand) van de medewerkers is ongelooflijk schofferend en schaamteloos. Deze firma is echt de hel om mee samen te werken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform