Terug

Problemen met laadpaal

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: Luminus

05/01/2024

Beste,Oorzaak van de klacht:Op 19 september 2023 heb ik een ticket geopend bij Luminus E-mobility (mobilitysolutions@luminus.be) aangaande mijn laadpaal dewelke meermaals in error gaat, alsook verbinding met wifi is kwijtgespeeld.Echter na 4 maanden is er nog geen enkele actie door Luminus E-mobility ondernomen.Ik begrijp dat het faillissement van Powerdale (leverancier van de laadpaal) tot wat vertraging kan leiden, maar 4 maand...???Finaal heb ik mijn aankoop via Luminus E-mobility gedaan en is het aan hen om een passende oplossing aan te biedenGevolgen van de situatie:Voor mij is dit een groot probleem ik heb een hybride en een volledig electrisch wagen. Met de hybride is er nog een oplossing als de laadpaal niet gewerkt heeft, maar met de full electric zit ik dan wel vast (en dit is in het verleden gebeurd, dat we in de veronderstelling waren dat de wagen zou opgeladen zijn 's morgens, en uiteindelijk dit niet het geval was)Additioneel is het probleem van de wifi ook zeer hinderlijk aangezien ik voor mijn bedrijf de split-billing functionaliteit gebruikIk krijg de wifi niet meer geconfigureerd aangezien de paal wacht op een update, maar deze niet doorkomt aangezien de server niet langer bereikbaar is(powerdale failliet)Dit betekent terug syncen via de app en BT wat nooit optimaal heeft gewerkt. Hier moet ik verschillende pogingen ondernemen alvorens dit werkt en daarvoor moet je in de nabijheid van de paal staan (niet ideaal met de huidige regenachtige weersomstandigheden)Acties reeds ondernomen:Ik heb geprobeerd met de leverancier tot een oplossing te komen, Ik heb herhaaldelijk middels telefoon en email hieromtrent contact opgenomen en er zijn mij verschillende zaken verteld geweest (probleem zou geëscaleerd worden, er zou een klacht worden opgemaakt, er zou een swap plaatsvinden, ik zou terug gecontacteerd worden,...)Maar samengevat: ik geraak geen stap verder.In die 4 maanden ben ik nooit gecontacteerd geweest (wat mijn uitdrukkelijke vraag was).Het call center kan blijkbaar niet in contact komen met het team dat verantwoordelijk is hiervoor, de manager heeft ook geen slagkracht, er worden zaken verteld (swap van laadpaal) die helemaal niet zullen gebeuren (maar zo kan men het gesprek afronden),...Het is me nu wel duidelijk dat op deze manier er geen oplossing gaat komenIk hoop middels deze weg, dat er wel tot een oplossing kan gekomen worden...Bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform