Terug

Problemen met kwaliteit en service

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Cowboy

09/04/2024

Beste,Ik ben sinds 2019 in het bezit van een elektrische fiets van het merk Cowboy. Afgelopen winter heb ik de fiets enkele weken niet gebruikt en de batterij - volgens instructies van cowboy - uit de fiets gelegd in verwarmde ruimte. de batterij blijkt helaas stuk te gaan na enkele weken inactiviteit. (Nog nooit eerder gehoord van andere merken) Ik heb mijn verhaal gedaan bij de klantendienst van cowboy dat enkel bereikbaar is via de app. Dit verloopt zeer moeizaam via een chatbox waardoor de frustratie oploopt. er wordt naast de kwestie geantwoord en veel concrete antwoorden krijg ik niet. Gevoelsmatig ben ik ervan overtuigd dat de batterijen van Cowboy met een bug of kwaliteitsprobleem zitten. Het teken dat ze waarschuwen voor batterijen die in slaapstand gaan versterkt mijn vermoeden alleen maar. Mijn batterij is helaas uit garantie en ik kan achteruitgang van de batterij door ouderdom of defecten door omstandigheden perfect aanvaarden maar in dit geval heb ik het moeilijk omdat de oorzaak gewoon enkele weken stilstand is. Ik werd eerst 'geholpen' door een chatbox en wanneer ik dan toch eindelijk een medewerker in de chat kreeg, word ik slecht geholpen. Op zijn aanraden heb ik een deel van de oplader verwijderd maar toen dat ook geen oplossing bood kon hij me enkel nog maar helpen met het plaatsen van een bestelling van een nieuwe batterij. Terwijl mij geen schuld treft wat betreft het niet meer functioneren van de batterij en op deze vraag ontwijkend geantwoord wordt.Concrete antwoorden krijg ik niet. Een hersteldienst of dergelijke is er ook niet. Alles gebeurt met de natte vinger vanop afstand. Op deze manier (wegwerp policy) is elektrisch fietsen dan ook helemaal niet duurzaam. De stuk gesneden oplader wordt ook niet vervangen want die zou nog werken volgens hen. Wanneer ik instructies van een klantendienst uitvoer en achteraf blijkt dat hun advies verkeerd is, zou ik toch mogen hopen op een rechtzetting. Maar dit gebeurt maar niet.Samengevat: ik voel me helemaal geen klant van het merk Cowboy maar wel een sponsor die wel mag betalen maar geen service of antwoorden krijgt. Ik kan ook nergens een officiële klacht indienen. Ik moet het enkel stellen met de chat, waarbij ik geen concrete antwoorden krijg en enkel tot bestelling van een nieuwe batterij gedwongen word. Ik las dat anderen hiervoor ook reeds klacht ingediend hebben via Test-Aankoop. Hopelijk levert me dit iets op.Met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform