Terug

Problemen met kwaliteit (tot 2 maal toe)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Seats and Sofas

14/03/2022

BesteOp 24/01/2021 kochten wij een zetel bij Seats en Sofas Roeselare. Het gaat over het model California. Over de prijs werd er onderhandeld en konden we van €1400 zakken naar €800. We waren heel tevreden, maar dat was dan ook de laatste keer dat we dit gevoel hadden.De leveringsperiode was tussen de 8 en 12 weken. De dag dat we opgebeld werden, kregen we amper 3 dagen om de zetel te komen halen. Dit werd op voorhand niet vermeld. Stress alom om verlof en vervoer te regelen. Op amper een maand tijd was onze zetel volledig doorzakt, ondanks het opvolgen van het advies om elke avond de kussens op te kloppen.We namen begin oktober 2021 contact op met Seats&Sofas in verband met onze klachten.We kregen 2 opties: 1. De zetel thuis laten beoordelen en €50 betalen voor deze beoordeling, zonder garantie van reparatie.2. De zetel zelf naar Seats&Sofas brengen om hem daar te laten beoordelen, ook zonder garantie van reparatie.Wij gingen niet akkoord. We wouden geen kosten maken aan een zetel waarvan de kwaliteit zo ondermaats is. Na lang heen-en weer te communiceren stelden ze voor om een nieuwe zetel te komen halen en de oude terug te brengen. We kozen een nieuwe zetel (toonzaalmodel Memphis). Deze zetel koste volgens de verkoper meer dan €3000 (nieuw), maar wij mochten hem kopen voor €999 en moesten dus €199 opleggen.Deze namen we mee en we waren even opgelucht. Eenmaal thuis, zagen we aan de onderkant een enorme scheur (waarschijnlijk door het in of uitpakken in de winkel door de werknemers). We besloten hier niet over te klagen, want het was niet zichtbaar en we waren blij dat we nooit meer naar Seats&Sofas moesten.Een paar dagen later merkten we een losse naad op. Ik nam meteen contact op en ze zouden een hersteller sturen van een onafhankelijke firma (Holland meubel repair). Tegen dat de man langskwam op 24/02/2022 (3 weken na melding), hadden er al op meerder plaatsen garen gelost. De man die hier kwam om de zetel te herstellen, kwam enkel de zetel beoordelen. Hij had ook de juiste garen niet mee. Raar, want ze hadden alle informatie gekregen over de zetel. Hij nam foto’s en zou contact opnemen met Seats&Sofas om de juiste garen te bestellen. Even later kreeg ik een mail van Seats&Sofas dat we wederom een nieuwe zetel mochten kiezen. Wij vielen uit de lucht, want wij waren nog in de veronderstelling dat iemand bij ons de zetel zou komen herstellen op hun kosten. We lieten weten dat we het niet zagen zitten om weer kosten te maken voor vervoer, opleggen voor een nieuwe zetel, onderhandelen en stress…We gaven 3 opties:- Zetel thuis laten herstellen op hun kosten (zoals eerst afgesproken).- Zetel terugbetalen zodat we hem zelf kunnen laten herstellen.- Contact opnemen met Test-aankoopWe kozen voor de 3e optie, omdat we geen reactie hebben ontvangen.Dit werk van lange adem, is maar een fractie van wat jullie lezen.Dit heeft ons al te veel geld, stress en tijd gekost. We zouden graag een oplossing hebben en dit achter ons laten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform