Terug

Problemen met komende jaarafrekening Engie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Engie

30/09/2022

Beste,Ik ben een alleenstaande dame met slechts 1 basis bediende inkomen. Ik verbruik weinig electriciteit en gas. Ik heb een Smart App van Engie waar ik mijn dagelijkse verbruik van zowel electriciteit en gas kan opvolgen. Ik ben heel voorzichtig in mijn verbruik. Volgens de verbruiksgegevens op de applicatie heb ik van februari 2022 tot op heden voor electriciteit een bedrag van 420,45 euro en voor gas een bedrag van 1003,43 euro verbruikt. Mijn maandelijkse voorschotten zijn 200 euro en ik heb tot op heden al 1797,54 euro betaald. Volgens deze applicatie is mijn jaarafrekening die ik op 5 december 2022 zal ontvangen 2910,35 euro. Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van Engie om meer uitleg te vragen over deze jaarafrekening. Men kon mij geen uitleg hierover geven ze zeiden heel kort dat het vaste kosten zijn. Ik betwist dit bedrag. Mijn verbruik is duidelijk voorhanden. Hoe kan het dat ik voor een verbruik van 1400 euro vaste kosten van bijna 3000 euro moet betalen? Dit kan niet kloppen. Engie kan mij ook geen verheldering geven. In februari 2022 hebben ze in mijn huidig apartement nieuwe digitale meters geplaatst. Ik woon op dit adres sinds vorig jaar 15 juni 2021.Ik kan dit bedrag niet betalen, gezien mijn geringe inkomen en hoge basisuitgaven. Het is ook onmogelijk dat ik voor 1 jaar 5000 euro verbruik heb aan electriciteit en gas de data over mijn effectief verbruik spreekt dit tevens tegen. Er klopt hier iets niet. Kunnen jullie mij met deze situatie helpen a.u.b.? Hopend op een antwoord dat u mij hiermee kunt helpen, dank ik u alvast.Met vriendelijke groet,Mevr. Melek Menese

Berichten (2)

Engie

Naar: M. M.

03/10/2022

Beste mevrouw MeneseTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 30 september 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: M. M.

17/10/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform