Terug

Problemen met internet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. L.

Naar: Proximus

24/05/2024

GoedendagIk heb op 10 april ondervonden dat mijn internet plots niet meer werkte. Na het klantenportaal van Proximus gecheckt te hebben, wijte ik dit probleem aan een onbetaalde factuur en dus besloot ik de factuur te betalen en te wachten. Toen de volgende morgen het probleem niet was opgelost contacteerde ik de helpdesk via de chat.Ik vertrok die zondag (14/04) op vakantie voor een 3 weken dus mij werd verteld later contact op te nemen, daar niemand afspraken zover op voorhand kon vastleggen. Het probleem werd ook besproken, het zou gaan om een probleem met de Fibernet kabel.Omdat ik ver op reis ging was er een redelijk groot uur verschil waardoor ik niet kon bellen ter plaatse dus eenmaal terug in België (13/05) nam ik contact op en vertelde het probleem. Ik vertelde ook dat er een probleem was met de kabel, zoals op voorhand meegegeven door de klantendienst. De maandag kwam ik dus in contact met een medewerker van Proximus die gewoon vroeg als ik de box als gereset had en verder dat hij mij in contact zou brengen met een technieker.De volgende dag werd ik gecontacteerd door deze technieker maar kwam de oproep mij niet uit dus werd er gevraagd als hij de volgende dag kon terugbellen. De volgende dag (14/05) belde hij 10 minuten voor het voorgestelde uur en daarmee miste ik natuurlijk de oproep, daar ik overdag werk. Gedurende de hele dag ontving ik geen oproep dus rond 15 uur nam ik zelf met de klantendienst contact, via de chat uiteraard want via telefoon krijg je een onmogelijk AI menu voorgeschoteld. De man op de chat zei dat hij een afspraak had gemaakt voor de volgende dag maar dat bleek ook niet waar aangezien dezelfde technieker van de vorige dag terugbelde. De man stond er ook op het probleem op te lossen via de telefoon, wat mij verbaasde aangezien het een probleem aanging met een fibernetkabel. Na veel aandringen plande hij dus een afspraak ik voor de volgende dag.De volgende dag (16/05) kwam een technieker en stelde vast dat het ging om een probleem met de kabel die vanaf de straat kwam dus moest er iemand speciaal daarvoor langskomen. De dag erna (17/05) werd ik al gecontacteerd door een technieker die meteen langskwam maar die óók constateerde dat er een probleem was met de kabel die van de straat kwam, en dus moest er later iemand terugkomen. Ondertussen wacht ik al een week tevergeefs op een telefoontje.Ik heb internet nodig voor mijn werk en heb dit al meermaals verteld aan de telefoon. De klantenservice van Proximus laat grote steken vallen, zowel naar de klant toe als onderlinge communicatie. Het probleem was al gekend vanaf dag 1 dus ik vraag me af waarom niemand van de techniekers dan dit specifieke probleem kent.Ik betaal al een paar jaar iedere maand een bedrag, dat al iets hoger ligt dan andere telecomproviders dus verwacht ik op zijn minst wel de service.Ook heb ik al meermaals aan de klantendienst vermeld dat ik de factuur van afgelopen maand niet zal betalen maar tot op heden staat deze wel nog als te betalen op het klantenportaal.Ik zou graag een duidelijk antwoord ontvangen van Proximus met duidelijke richtlijnen hoe dit proces verder zal verlopen. Anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.Met vriendelijke groetenThomas Lecluyse

Berichten (2)

Proximus

Naar: T. L.

01/07/2024

Geachte heer,mevrouwHierbij bevestig ik dat ik de klacht van de heer Lecluyse Thomas in behandeling heb genomen. Wij zullen de klant zo snel mogelijk telefonisch op de hoogte brengen van de opvolging van de klacht.MvgHet Proximus TeamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-05-24-11.33.52.000000 ====== Ref. [THREAD_ID:1921009678789]

Proximus

Naar: T. L.

03/07/2024

Geachte heer,mevrouwWij hebben ondertussen contact gehad met de heer Thomas Lecluyse,het dossier is reeds verholpen.MvgHet Proximus TeamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-05-24-11.33.52.000000 ====== Ref. [THREAD_ID:1921009761355]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform