Terug

Problemen met installatie internet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Mobile Vikings

12/12/2023

BesteOp maandag 13 november bestelde ik internet bij Mobile Vikings met installatiedatum 5 december. In de beschrijving van de bestelling vermeldde ik dat ons appartement gelegen is op de 3de verdieping. Uiteraard werd deze bestelling gedaan op mijn thuisadres. Op 5 december kwam de installateur langs. Hij kwam niet naar binnen en zei meteen dat hij de installatie niet zou uitvoeren. Dit omdat hij zijn auto niet kon parkeren en ook niet in de hoogte kon werken. Hij beweerde niet op de hoogte te zijn van het gebrek aan een fiber-kabel (hij was een technieker van proximus zelf). Vervolgens meldde hij ook dat hij een parkeerverbod aangevraagd zou moeten hebben om zijn auto te kunnen parkeren. De installateur zei dat het vanaf dan nog een week langer zou duren en vertrok, zonder ook maar iets te doen. Helemaal verbaasd belde ik naar de klantenservice van Mobile Vikings. De dame zei dat de technieker zijn bezoek nog steeds niet had afgemeld in het systeem waardoor we geen nieuwe afspraak konden maken. Vervolgens wachtten we de rest van de week op nieuws. Vrijdag 8 december belde ik opnieuw naar de klantenservice van Mobile Vikings. Er werd toen heel weinig gedaan. Ze vertelden me dat ik moest wachten op een mail om een nieuwe afspraak in te plannen. De installateur zou nog steeds zijn bezoek niet hebben afgemeld in het systeem. Vandaag nam ik opnieuw contact op met de klantenservice en er werd mij verteld dat de eerstvolgende afspraak gemaakt kon worden op 18 januari 2024. Respectievelijk 2 maanden na onze oorspronkelijke aanvraag. Dit allemaal door de slechte voorbereiding van de installateur. Hij kon op voorhand het parkeerverbod in orde brengen aangezien het duidelijk was aangegeven dat we op de 3de verdieping zaten en als technieker van proximus weet hij waar er fiber-kabels zijn en waar niet. Op google maps kan je met streetview ook heel makkelijk zien waar er parkeerplaatsen zijn in mijn straat. Door onbekwaamheid van de technieker zit ik ondertussen een week zonder internet terwijl mijn huisgenoot van thuis uit werkt. Vervolgens zou ik nog 5 weken moeten wachten vooraleer ze ons internet komen aansluiten. De enige tussentijdse oplossing die ze hebben aangeboden is een e-sim met 70GB 4G voor mijn huisgenoot zodat hij vanuit thuis kon werken. Ik hoef je niet te vertellen dat die 70GB geen 5 weken gaat meegaan. Mobile Vikings levert dus allesbehalve goede service en Proximus is de grote boosdoener in dit verhaal want daarvan komen de installateurs. Ik vrees ervoor dat we van Mobile Vikings te horen gaan krijgen dat ze “niks kunnen doen” en dat het “aan Proximus ligt”, maar hiermee ben ik niet geholpen. Sinds 13 november was ik voorbereid om op 5 december werkend internet te hebben en momenteel zou dit pas 18 januari het geval zijn. Absurd.

Berichten (3)

Mobile Vikings

Naar: A. C.

12/12/2023

Hi Klachtenbox,Bedankt voor je bericht. We hebben je vraag goed ontvangen en gaan ermee aan de slag. Omdat het een stuk drukker is dan normaal, kan het wel wat langer duren. Sorry daarvoor! Een tip: kijk eens in de Help and Support van onze website, daar staat mogelijk ook een antwoord op je vraag. Bedankt voor je begrip!Viking-groeten,De Mobile Vikings crew--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GYZPWM-ZVW1X]

Mobile Vikings

Naar: A. C.

12/12/2023

Hallo Klachtenbox,Je aanvraag werd gea¼pdatet. Bekijk de volledige geschiedenis hieronder voor het volledige gesprek.Viking groet,De Mobile Vikings crew----------------------------------------------Vicky, 12 dec 2023 20:50 CETWe hebben je vraag goed ontvangen en we helpen je zo snel mogelijk verder! Kun je aub al je telefoonnummer en/of e-mailadres meegeven, en een korte omschrijving van je probleem? Gewoon antwoorden op dit bericht is prima hoor, bedankt. We gaan er dan mee aan de slag.----------------------------------------------Klachtenbox, 12 dec 2023 20:49 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GYZPWM-ZVW1X] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GYZPWM-ZVW1X]

Mobile Vikings

Naar: A. C.

13/12/2023

Hallo Klachtenbox,Je aanvraag werd gea¼pdatet. Bekijk de volledige geschiedenis hieronder voor het volledige gesprek.Viking groet,De Mobile Vikings crew----------------------------------------------Jordy, 13 dec 2023 09:22 CETBeste Klachtenbox,Bedankt voor je bericht.Voor klachten kun je contact opnemen met onze helpdesk - onze collega's helpen je graag verder. Dat doe je best via ons **vragenformulier**, of mail je vraag naar info@mobilevikings.be.Indien je nog vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet om ons te contacteren.Viking-groeten,De Mobile Vikings crew----------------------------------------------Vicky, 12 dec 2023 20:50 CETWe hebben je vraag goed ontvangen en we helpen je zo snel mogelijk verder! Kun je aub al je telefoonnummer en/of e-mailadres meegeven, en een korte omschrijving van je probleem? Gewoon antwoorden op dit bericht is prima hoor, bedankt. We gaan er dan mee aan de slag.----------------------------------------------Klachtenbox, 12 dec 2023 20:49 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GYZPWM-ZVW1X] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GYZPWM-ZVW1X]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform