Terug

Problemen met innen van EU261 compensatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. L.

Naar: RYANAIR

02/12/2022

Beste, omdat er een overboeking gebeurde voor vlucht Ryan Air FR2929 van 14/10/2022 OPO 18:05 BRU 21:30 werd ik herboekt op Ryan Air FR2929 van 15/10/2022 OPO 6:50 BRU 10:15. Ik had een hotel kamer en een diner gekregen op 14/10/2022 dus dat was in orde. Volgens de EU reglementen en wetten no. 261/2004 heb ik recht op een vergoeding van 250€ (1468km vlucht route en 3u later aankomen) omdat ik in Brussel ben aangekomen iets minder dan 11u later. Ik had een document van Ryan air in Porto gekregen met een link om de vergoeding aan te vragen: die werkt niet. Alle browsers geprobeerd. Dan via de Ryanair website geprobeerd volgende hun EU261 claims link. Deze werkte ook niet: invalid booking details. Terwijl de boeking details wel correct zijn! Dan heb ik het via een algemenere vergoedingsaanvraag formulier op Ryanair website aangevraagd inclusief alle foto’s en bewijzen dat hun EU261 claims link niet werkt. Tom G. Van Ryanair heeft me inmiddels op 1 december 2022 een email gestuurd om te zeggen dat ik een verkeerde formulier de compensatie heb aangevraagd. Ik heb onmiddellijk geantwoord dat zoals ik eerder al had geschreven dat hun EU261 link niet werkt, op geen enkel browser en dat ik niets anders kon doen. Daaropvolgend, op 2 december, krijg ik een algemenere email van Ryanair met nogmaals de niet werkende link aangeboden en met een vermelding dat mijn dossier is afgehandeld en dat Ryanair mij niet meer kan antwoorden. Ik heb foto’s en bewijzen van alles, Ryanair heeft die gekregen van mij gekregen in mijn verschillende manieren om ze te contacteren die wel werkten. Graag heb ik de hulp nodig van Test aankoop want het ziet er echt naar uit dat ze de passagier (ikzelf) niet willen vergoeden aan de hand van administratieve excuses.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform