Terug

problemen met herstellingen en kapotte toestellen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: DSM Keukens

05/01/2023

Beste,Ik heb een klacht over mijn aangekochte elektrische toestellen bij DSM KEUKENS in Oostende. Op 06/12/2016 heb ik bij DSM KEUKENS in Oostende een nieuwe keuken gekocht met de 5 bijbehorende elektrische toestellen (vaatwasser, koelkast, gaskookplaat, microgolfoven, oven). Na slechts op de eerste dag gebruik van de microgolfoven stel ik vast dat de functies al niet werken. DSM KEUKENS heeft dat probleem dan ook onmiddellijk doorgegeven aan de leverancier om te komen herstellen. Kort in de loop der jaren zijn er veel herstellingen aan mijn verschillende toestellen geweest en heb ik veel energie moeten steken om gemaakte afspraken te boeken bij dienst na verkoop en niet meer via DSM KEUKEN. Alle herstellingen vielen dan nog gelukkig in de garantie van 5 jaar en was er geen reden tot ongerustheid.De firma A2E had voorheen, tijdens de 5 jaar garantie, ook al nota genomen van mijn opmerkingen om uitzonderlijke verlening van mijn toestellen onder de waarborg te nemen, want ik had een pechdossier door al deze ongemakken die ik al heb moeten doorstaan. De After Sales Manager ging helaas niet akkoord voor de uitzonderlijk verlenging. Wat ze wel voorstelden was een gratis wisselstuk en gratis verplaatsingskost als interventies in dezelfde regio op dag van planning vielen, en enkel arbeid te verrekenen voor het plaatsen van het onderdeel.Nu een half jaar verder voorbij de 5 jaar garantie, juni en september 2022, moet ik vaststellen dat ik ondertussen weeral verschillende keren een technieker bij mij thuis heb moeten laten langskomen om mijn koelkast (merk TEKA) en vaatwasser (merk TEKA) opnieuw te komen herstellen en die nu kapot zijn. Na interventie door de technieker werd er een intern gaslek vastgesteld bij mijn koelkast. Dit was technisch onherstelbaar. De arbeid bedroeg 65.34€ € om vast te stellen dat mijn koelkast kapot was en het gaslek te dichten.Er was wel een voorstel van de firma A2E (Assist2Enjoy), dienst na verkoop, om een nieuw model te vervangen. Prijskaart 1559€ all-in. Deze prijsgave was 10 dagen geldig. Ik heb dit dan ook meteen afgewimpeld want naar de consument toe was dit onaanvaardbaar. Een dure grap! Ik heb dan maar tijdens de solden actie een nieuwe koelkast bij Elektro Loeters in Oostende van het merk AEG gekocht, want ik betrouwde de toestellen niet meer van DSM KEUKEN. Enkele maanden later was er herstelling aan de vaatwasser nodig, want de pomp bleek achteraf kapot te zijn. Prijskaart 201,74 €, arbeid en wisselstuk inbegrepen. Alweer een dure grap!Voor mij is dit een zeer ongemakkelijk situatie want al mijn toestellen zijn nog geen 6 jaar oud en zoveel problemen ermee. Ik twijfel dan ook zeer erg aan de betrouwbaarheid van deze toestellen en eind 2021 verviel jammer genoeg mijn garantie.De firma A2E heeft de verdeling van het merk Teka overgenomen sinds 1 mei 2020.Wat betreft mijn dossier i.v.m. herstellingen is de firma Servilux de beheerder van de dienst na verkoop en rechtstreeks in contact met de fabrikant in Duitsland voor betwistbare herstellingen.Gezien mijn apparaten nog onder de 5 jaar garantie viel was er geen reden tot ongerustheid. Indien zou blijken dat er zich meerdere complicaties zouden voordoen na de 5 jaar garantie dan kon A2E als commerciële verantwoordelijke voor het merk altijd mijn dossier opvragen bij Servilux om te zien welke stappen er in samenspraak met de fabrikant moeten ondernomen worden.Deze week heb ik weeral een technieker over de vloer gehad want mijn vaatwasser (merk TEKA) deed het niet meer. Resultaat, opnieuw een kapot toestel! De vaatwasser is amper 6 jaar oud! Ik krijg alweer een voorstel om een nieuwe vaatwasser (model G6300 KÜPPERSBUSCH - 879 €) bij Assist2Enjoy te kopen met reductie van de herstellingskosten van 28/06/22 + levering en installatie inbegrepen. Dat vind ik een magere troost omdat ik dus opnieuw een tweede toestel moet kopen na amper 6 jaar tijd.Vorig jaar heb ik contact gehad met de verkoper Erwin van DSM KEUKEN in Oostende, maar die toonde geen beetje begrip en respect voor mijn verhaal over mijn slechte toestellen. Hij was zelfs grof en onbeleefd en vertelde arrogant dat ik gewoon 'dikke pech heb’. De verkoper Kenneth waarmee ik mijn keuken heb gekocht werkt daar ondertussen niet meer. Ik kan dit niet over mijn heen laten lopen en eis toch wel verantwoordelijkheid van DSM KEUKENS.Ik hoop dat u deze zaak bij de directie aanhangig wilt maken en verwacht van u spoedig nieuwsIk reken op uw medewerking.Met vriendelijke groeten, Dave MalesysSteensedijk 308400 Oostende0485762412

Berichten (1)

DSM Keukens

Naar: D. M.

09/01/2023

Geachte,We hebben de klacht goed ontvangen.Wij kunnen niet ingaan op de vraag van de consument, bijgevoegd kan u onze algemene voorwaarden terugvinden met betrekking tot de garantie op electro.We begrijpen echter wel de frustratie van de klant dat er tijdens de 6 jaar reeds verschillende interventies nodig waren wat betreft de toestellen. Het lijkt me wel duidelijk dat het enkel aan onze leverancier gelegen is, de toestellen werden correct geplaatst door ons, verder is het ook duidelijk dat er geen andere opmerkingen zijn betreffende de keuken.Onze afdeling dienst na verkoop nam contact op met deze toeleverancier, waar wij hun gewezen hebben op hun verantwoordelijkheid.Zij hebben echter wel voor onze klant bepaalde tegemoetkomingen gedaan en voerden ze reeds verschillende interventies uit mits kortingen en dergelijke. Zoals ook beschreven door de consument.We zullen dan ook niet ingaan op de vraag van de klant om een terugbetaling te doen.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben,'‹Metvriendelijkegroeten,'‹'‹'‹SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistentt:+3292371053esofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,Nevele


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform