Terug

problemen met herstelling wagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. S.

Naar: Opel

30/03/2021

Beste,Ik rij met een opel astra k van 2017 1.6 cdti biturbo.  Sinds de aankoop heeft de wagen een  probleem met de distributieketting. Wij hebben al verschillende keren contact gehad met de garage in 2018 en 2019 en 2020 juist voor het verlopen van onze garantie.  En daar deelde men ons eerst mee dat dit normaal is en we ons geen zorgen moeten maken. Maar dit probleem werd steeds erger,  ondertussen heeft de wagen al 2 maal in pan gestaan weliswaar voor de koppeling die stuk is gegaan en vervangen werd daar het om een terugroepactie ging. De laatste tijd werd het erger met de ketting nogmaals contact opgenomen met de garage. Deze keer hebben ze de wagen nagekeken en stelt men in de garage vast dat er inderdaad een probleem is met de ketting. Men deelt mij mee dat ze eerst contact moeten opnemen met opel Belgium om na te gaan wat men moet doen. Een dag later krijgen wij  telefoon van de garage, dat de wagen kan worden hersteld op de kosten van opel belgium enkel een dichtingsring van 7.5 Euro moest ik zelf betalen en de diagnose die men moest stellen van de dag voordien. Wij maken dan een afspraak met de garage voor de herstelling, maar door omstandigheden is dit een week uitgesteld wegens teveel werk in de garage.  Dan doe ik de wagen binnen bij die garage op 29/03, krijg ik vandaag een telefoon van mijn garagist met de mededeling dat er een spanrol van de ketting stuk is en aangezien ze niks van mijn wagen kunnen terugvinden in hun systeem (Qua onderhoud). De wagen is steeds op tijd onderhouden bij een erkende garagist, deze garagist heeft het probleem ook vastgesteld en mij de raad gegeven contact op te nemen met een opel garage. Dit hebben wij zoals eerder in de mail beschreven meerdere malen gedaan. Het probleem dat er iets stuk is gegaan aan de distributieketting staat los van goed of slecht onderhoud aan de wagen.  Nu blijkt dat jullie blijkbaar het recht in eigen handen nemen en de kosten aan ons doorrekenen ter waarde van 1982 Euro. Dit vinden wij absoluut onaanvaardbaar, eerst communiceren jullie  dat de wagen op kosten van opel zelf wordt hersteld en als de wagen bij jullie in de garage staat en mogelijks al deels uit elkaar ligt de klant bellen met deze boodschap. Ik vind dit woordbreuk, en wij overwegen juridische stappen.  Wij hebben ook test aankoop gecontacteerd.  De wagen gaan we voorlopig niet laten herstellen tot wij tot een overeenkomst gekomen zijn.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform