Terug

Problemen met herstelling amerikaanse koelkast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: SAMSUNG BENELUX

07/04/2021

Beste, op 06/03/2019 kochten we een Amerikaanse koelkast van het merk Samsung. Op 15/03/2019 merkte we op dat de koelkast en de vriezer niet meer werkte. Na contact met Samsung bleek dat zij 25 maanden garantie gaven en dus stuurde ze een technieker. Deze stelde vast dat de compressor stuk was en dat die niet kon vervangen worden. We kregen van Samsung te horen dat ze zouden omruilen of terugbetalen echter most dit via Vanden Borre lopen waar we de koelkast gekocht hadden. Plots bleek het niet meer over een kapotte compressor te gaan waar Samsung 10 jaar garantie op bied maar om een fit in de leidingen van de koelkast. We zouden maar een deel, net iets meer dan de helft in een tegoedbon krijgen. Natuurlijk waren we daar niet mee akkoord omdat ons gezegd was dat de compressor stuk was. Na contact met het repair center die in opdracht van Samsung werkt wisten ze me te zeggen dat wat nu er nu stuk is niet in hun dossier vermeld was en dat de technieker dit dus niet in het dossier heeft opgenomen. Na confrontatie met Samsung blijft het stil aan de andere kant ook Vanden Borre is niet bereid te helpen. Niemand kan me dus vertellen wat er nu echt mis is met de koelkast en wij nemen dus geen genoegen met maar een gedeeltelijke terugbetaling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform