Hallo,- Een bij Telenet aangekochte Iphone 11 64gb White vertoont plots softwareproblemen. Bepaalde apps lopen vast, of werken niet, herinstallatie helpt maar enkel maar voor een korte tijd. Soms loopt het hele toestel vast of herstart het spontaan, soms werkt het toestel wel een tijdlang zonder problemen.- In de analysegegevens zijn diverse ‘panic alerts’ te zien, wat volgens contactname met Apple wijst op een softwareprobleem. Bij Apple raden ze aan het toestel ter herstel aan te bieden bij de winkel van aankoop, dus Telenetshop.- Bij Telenetshop werd op 8 juni 2021 nogmaals het probleem uitgelegd. De winkel bevestigde dat het toestel nog in garantie was. Bijgevolg werd het ter herstelling aangeboden.- Enkele dagen later op 11 juni 2021 krijg ik plots bericht van Dynafix (blijkbaar stuurde Telenet het toestel naar die firma door) dat de iPhone in kwestie waterschade heeft opgelopen en dat de garantie niet meer telt. Dit is iets wat onmogelijk is. Het toestel heb ik altijd als een gewoon voorzichtig persoon behandeld. Het wordt hoofdzakelijk voor fotografie interieurarchitectuur gebruikt en is bijgevolg nooit ook maar in de buurt van water geweest.- Bovendien stroken de foto’s die wij ontvingen van Dynafix niet met het toestel dat we inleverden. De Telenetwinkel laat weten mij niet verder te kunnen helpen… Ofwel moeten we nu 533,95 euro betalen voor een ander (niet nieuw) toestel, ofwel 36,30 euro voor een door hen geopend en dus onbruikbaar gemaakt toestel waarmee bovendien ook de garantie geschonden werd.- Graag dus herstel binnen garantie van het softwareprobleem van de CORRECTE iPhone.