Terug

Problemen met herstel Dyson-stofzuiger

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. K.

Naar: Cool blue

08/01/2024

Op 28 november 2022 bestelde ik online een Dyson-steelstofzuiger bij Coolblue van het type: Dyson V12 Detect Slim Absolute. Tot begin december 2023 werkte het toestel goed maar midden december 2023 gaf het toestel plotseling de geest. Indien we het toestel starten (met een volledig opgeladen batterij en alle filters volledig schoongemaakt) werkt het voor ongeveer 5 seconden waarna het telkens uitvalt.Ik heb het toestel op 15/12/23 aangemeld in mijn Coolblue cliënt account. Ik ontving nadien een bericht dat er met mij contact zou worden opgenomen door Dyson om een on-site herstelling in te plannen. Echter, ik ontving geen telefoon van Dyson en heb op 26/12 opnieuw contact opgenomen met Coolblue. Men gaf aan dat er een fout was gemaakt bij het aanmaken van het reparatieticket en dat men een nieuw ticket zou aanmaken. Men zou mij opnieuw contacteren.Op 30/12/23, ondertussen al 2 weken na de aanmelding voor reparatie, nam ik opnieuw contact op met Coolblue. Opnieuw zei men mij dat Dyson contact zou opnemen en dat ik zelf met Coolblue contact diende op te nemen indien Dyson geen contact opnam.Op 02/01/24 kreeg ik een email van Coolblue met de vraag om mijn contactgegevens te bevestigen met het oog op de on-site herstelling door de hersteldienst. Ik heb meteen op deze email gereageerd en bevestigd dat mijn gegevens correct waren.Op 02/01/24 merkte ik bovendien dat er een email van Dyson (dd. 19/12) in mijn ongewenste email was terechtgekomen waarbij Dyson het serienummer van mijn toestel opvroeg. Ik heb meteen geantwoord op het bericht van Dyson op 02/01/24 met het correcte serienummer van mijn toestel. Sindsdien heb ik echter niets meer gehoord van Dyson.Ondertussen zijn we 3 weken verder en heb ik op 08/01/24 opnieuw contact opgenomen met Coolblue, waar men mij heeft gemeld dat er gelet op een wijziging in de relatie tussen Dyson en Coolblue sinds januari 2024 geen on-site herstellingen meer gebeuren (ondanks het feit dat de email van Coolblue dd. 02/01/2024(!) melding maakt van een herstelling door de hersteldienst) en dat ik de stofzuiger nu zelf dien op te sturen of terug te brengen naar een Coolblue-winkel.Ik heb Coolblue gemeld dat dit absoluut beneden alle peil is qua klantvriendelijkheid en service. Mijn retouraanmelding dateert van december 2023 en Coolblue/Dyson slagen er blijkbaar niet in om een correcte en vlotte klantenservice aan te bieden voor een stofzuiger met een aankoopwaarde van EUR 529,00. Ik word als klant van het 'kastje naar de muur' gestuurd.Ondertussen heb ik reeds gedurende meer dan drie weken geen stofzuiger meer, met twee kleine kinderen in huis is dit absoluut geen prettige/gezonde situatie en het lijkt er op dat Coolblue absoluut niet wil meewerken aan een correcte oplossing voor het defecte toestel dat door Coolblue aan mij werd verkocht.

Berichten (2)

K. K.

Naar: Cool blue

19/01/2024

Beste Coolblue,Het verbaast mij dat er nog geen antwoord gekomen is op mijn bovenstaande bericht.Graag een reactie.Mvg,Michael Kopec

Cool blue

Naar: K. K.

20/01/2024

Beste,Bedankt voor je bericht. Alvast onze excuses dat er geen antwoord is gekomen op je eerste melding. Deze werd niet correct behandeld. Bovendien erg Jammer om te horen dat de herstelling van je Dyson zo stroef verloopt.Ik zie dat je ondertussen besloten hebt om het product af te geven in 1 van onze winkels om de herstelling via ons te laten verlopen. Wij proberen het toestel nu aan te melden bij de hersteldienst van Dyson, desondanks dat deze garantie normaal zien inderdaad via hen verloopt. Je wordt op de hoogte gehouden van het verdere verloop van deze retour en hopen dat je Dyson nu snel hersteld zal zijn.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 19, 2024 at 10:48 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform