In augustus 2018 heeft Het Laatste Nieuws een actie rond speed bikes (snelle elektrische fietsen) gelanceerd.Omdat de weg naar mijn werk 25 km bedraagt, leek het me een goed moment om zo'n fiets aan te kopen.Er stond in de krant vermeld dat ze 2 demo-dagen zouden voorzien waar mensen deze fiets zouden kunnen testen. Ik heb dit toen ook gedaan en alles leek in orde. Op 29 augustus 2018 heb ik dan via Het Laatste Nieuws, online een Pelikaan Speed Pedelec aangekocht ter waarde van € 2496,50. Er werd mij verteld dat de levertermijn 4 weken zou zijn. Na vele telefoontjes en 2 maand later werd uiteindelijk op 26/10/2018 mijn fiets geleverd. In België is het verplicht om met een nummerplaat rond te rijden, maar ik had geen documenten om deze aan te vragen. Bij de levering was er alleen een papier met de specificaties van de fiets. Ik heb toen verschillende keren met Het Laatste Nieuws contact opgenomen zonder enige reactie. Na vele pogingen heeft mijn verzekeringsagent gedreigd een klacht in te dienen tegen Het Laatste Nieuws en toen ging het vanzelf. Een tijdje later kreeg ik de documenten om een nummerplaat aan te vragen. Toen ik de fiets voor het eerst gebruikte zag ik dat mijn achterlicht maar voor de helft werkte. Ik heb hier twee weken mee naar het werk gereden, toen ook mijn voorlicht zonder aanleiding afbrak. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met het Fietsservicepunt dat Het Laatste Nieuws aanbied, in de hoop iemand de fiets kwam herstellen.Op 21/12/2018 kwam er uiteindelijk een technisch persoon langs. Deze persoon heeft naar mijn fiets gekeken, en vertelde me dat hij niet de juiste onderdelen had. Hij is gewoon terug vertrokken zonder iets te herstellen. Hij ging terug contact opnemen zodra hij de juiste onderdelen had, maar dit is tot op de dag van vandaag (16/04/2019) nog steeds niet gebeurd. Ik ben ondanks deze problemen blijven verder rijden door er zelf lichtjes op te plaatsen (dit is zelfs niet wettelijk op een speed pedelec). In februari 2019 zijn er 4 spaken in mijn achterste wiel afgebroken, dus was ik wel verplicht te stoppen met rijden. Ik heb toen opnieuw verschillende keren contact opgenomen met het Fietsservicepunt, zonder ook maar enige respons. Dit is een nieuwe fiets waar veel problemen aan zijn en die niet worden hersteld. Normaal gezien valt dit allemaal nog onder garantie, maar niemand die iets doet. Ik wist niet meer wat ik nog kon doen, dus ben ik naar een fietsenmaker in de buurt geweest en deze heeft de afgebroken spaken kunnen vervangen. Een week later waren er opnieuw spaken door.. Dus de problemen blijven maar komen. Voor een nieuwe fiets van €2500 vind ik dit echt niet kunnen. Het is een schande dat zoiets verkocht wordt en er geen service is.