Enkele weken geleden plaatste ik een bestelling waarbij ik gebruik gemaakt heb van een cadeaubon ter waarde van 100€. Van deze bestelling ter waarde van 583,7€ heb ik items bijgehouden ter waarde van 274,85€. Omdat ik niet heel de bestelling heb bijgehouden, heeft Zalando de cadeaubon ter waarde van 100€ 'teruggegeven'. Zalando kon de cadeaubon van 100€ niet aanvaarden omdat ik de bestelling onmiddellijk betaald heb en Zalando de cadeaubon niet kon teruggeven in de vorm van geld. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Zalando klantenservice (omdat ik hier niet akkoord mee was), maar jammer genoeg kon niemand mij daar helpen en/of een correcte uitleg geven. Bij mijn laatste bestelling heb ik ervoor gekozen om achteraf te betalen. Van deze bestelling ter waarde van 767,89€ wil ik een item bijhouden ter waarde van 157,95€. De overige items van de bestelling zijn terug onderweg naar Zalando (in retour). Graag wil ik nu WEL gebruik maken van mijn cadeaubon ter waarde van 100€. Ik kon deze natuurlijk niet vooraf invullen, gezien deze toen niet meer beschikbaar was in mijn account (maar er blijkbaar dan wel nog was). Het zou zeer fijn zijn als Zalando mij deze keer WEL toestaat om mijn cadeaubon te benutten en het bedrag van 100€ aftrekken van mijn openstaand saldo. Zalando geeft echter aan dat ze mijn cadeaubon achteraf niet kunnen verwerken. Het voorstel van Zalando is in deze situatie om het item te retourneren en opnieuw te bestellen met de cadeaubon. Geef nu toe, dit is te belachelijk voor woorden. Ten eerste denk ik aan het milieu, want een pakje terugsturen om dan exact hetzelfde opnieuw te bestellen (nieuwe kartonnen doos, nieuw plastic voor rond de jas, transport, ...), niet ideaal lijkt mij. Ten tweede lijkt het mij geen grote moeite voor Zalando om de cadeaubon gewoon eens te aanvaarden. Zalando maakt het jammer genoeg zeer onmogelijk om een cadeaubon te gebruiken. Het geld staat op mijn account en Zalando kan dit er dus gewoon afnemen om het openstaande bedrag te verminderen. Jammer genoeg heb ik van Zalando ook al de reactie gekregen 'dit kunnen wij niet', maar dat is een leugen. In het verleden heeft Zalando reeds meermaals dit achteraf kunnen regelen, zowel voor mij als voor mensen in mijn omgeving.