Terug

Problemen met garantieclausule

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: IKEA BELGIUM

09/01/2020

Beste,Wij kochten 2 jaar geleden bij Ikea Wilrijk een nieuwe matras, de 2e duurste uit hun gamma. De verkoper wees er op dat dit topproduct een garantie van 25 jaar had, op enige vorm van mankementen of tekorten. We draaiden regelmatig de matras horizontaal want ondersteboven kan niet met dit model. Ik ben 1m82cm en weeg 80 kilo en waar ik slaap vertoonde de matras vrij snel een verzakking. We dachten dat dit normaal was, maar nu na 2 jaar blijkt deze zo erg te zijn dat ik niet deftig meer kan slapen door pijnen in de rug. We draaien nu de matras nog regelmatiger, waardoor mijn vrouw nu ook in een put slaapt (door mijn schuld). Ik belde met Ikea en de persoon aan de telefoon zei me dat dit niet kan en mag en wij 25 jaar full garantie hebben. Hij zei me wel dat de mogelijkheid bestaat dat het aankoopbedrag wordt terug betaald minus een percentage van de gebruikstijd vanaf 2 jaar. Gezien hij intussen 2 jaar en 2 maanden gebruikt is, lijkt mij dit niet oncorrect. Ik moest foto's maken, mijn aankoopbewijs doorsturen en een relaas van de feiten, wat ik deed. Na 2 weken informeerde ik nog eens gezien ik geen enkele feedback kreeg en de dag later kreeg ik een e-mail terug waarin staat dat een verzakking van 1cm/jaar volledig normaal is en binnen gebruikssporen valt, dus geen enkel recht op enige vorm van garantie of compensatie. Jullie begrijpen dat dit voor ons helemaal niet kan, zeker niet omdat wij het 2e duurste model kochten, de 25 jaar full garantie verkoopspraatje mee namen als koopargument en nu elders een matras hebben gekocht omdat er geen deftige nachtrust meer mogelijk is voor mij. Ik sta smorgens op als een gebroken man en ondanks dat ik 2-3 keer per week nog actief sport, voelt mijn rug smorgens als gebroken aan.Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen, want we lijken niet een alleenstaand geval te zijn.Bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform