Terug

problemen met garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: ITHO Daalderop

13/09/2021

Beste, Ik heb een hoogrendements ketel van Daalderop deze nog onder garantie staat en geleverd en geserviced wordt door Haachtse Verwarmingstechnieken . Het probleem is dat de ketel sinds installatie 2019 regelmatig brommend geluidmaakt op opstart. steeds is er onder garantie een regeling gebeurt waardoor de ketel dan weer +/- 6 maanden goed functioneert . Eind juli maakte de ketel weer abnormaal geluid en dus contacteerde ik de instalateur . Deze me zij de fabrikant te contacteren om weer in te regelen omdat de ketel nog steeds in garantie is. De afspraak kon pas om 17 augustus doorgaan. Daalderop heeft zich aangeboden om 07u25 op dat moment stond ik in de douche en heb de bel niet gehoord. Ze claimen mij ook 2 keer gebeld te hebben op de telefoon ik kan dit niet terugvinden in de historiek. Ik heb toen gebeld met de service deels verontwaardigd door het feit dat ze zo vroeg komen zonder dit aan te geven. ik heb tevens een tweede afspraak gekregen van een heel vriendelijk man die mijn opmerkingen begreep. Daalderop is vervolgens 2 dagen later de interventie komen doen 10 Min. Ik was in de veronderstelling dat dit onder garantie was heb immers ook niet moeten tekenen voor service . Nu sturen ze mij een factuur met als reden dat ik niet thuis was bij eerst afspraak ( Immer incorrect ) ik heb verschillende mails gestuurd met argumentatie maar dreigen nu met incasso bureau . Dus concreet wat is mijn recht in deze Was wel degelijk thuis bij eerste afspraak. Is het niet wenselijk dat me verwittigd dat service zo vroeg kan gebeuren zodat men hier rekening kan mee houden . Waarom communiceert Daalderop nog mondeling of schriftelijk dat er 100 euro aan kosten komen voor volgende interventie?

Berichten (5)

ITHO Daalderop

Naar: J. W.

14/09/2021

Beste,Wij hebben reeds contact gehad met de heer Smits.Hier werd dan ook besproken dat de interventie niet onder garantie valt maar betalend is.De klant is op voorhand meegegeven dat de technieker gedurende de dag langs komt zonder een specifiek uur maar wel een halfuur op voorhand belt.De technieker heeft de klant 2x opgebeld en heeft voor de deur 15 minuten staan wachten, dit kunnen wij ook controleren via de tracktrace.Met bovenstaande informatie begrijpt u ook dat wij deze factuur openstaande laten en niet zullen crediteren.Met vriendelijke groeten,Itho Daalderop

J. W.

Naar: ITHO Daalderop

15/09/2021

DATA NOT AVAILABLE

ITHO Daalderop

Naar: J. W.

16/09/2021

Beste,Wij hebben u gisteren ook reeds te woord gestaan via u persoonlijke mail naar onze mailbox.Echter blijft het antwoord hetzelfde, onze technieker heeft ons gisteren nogmaals bevestigd dat hij effectief voor de deur heeft gestaan en heeft aangebeld.Met vriendelijke groeten,Itho Daalderop

J. W.

Naar: ITHO Daalderop

16/09/2021

Geachte Heer, U blijft anoniem voor mij wat ik persoonlijk jammer vindt. wij geraken echter geen stap verder een gemiste kans denk ik . Het dossier is overgeheveld naar de advocaat van Test aankoop deze zal het dossier verder afhandelen. mvg, Peter Smits Peter Smits

ITHO Daalderop

Naar: J. W.

16/09/2021

Beste,Wij vinden het zeer jammer dat we het niet konden oplossen op deze manier.U begrijpt uiteraard ook dat als wij een technieker langs sturen en er niemand toegang verleend dat de interventie aangerekend dient te worden.Wij begrijpen u zeker ook maar wij kunnen helaas niet alles crediteren als er niemand toegang verleend.Met vriendelijke groeten,Itho Daalderop


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform