Terug

Problemen met garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. A.

Naar: Standaard Boekhandel

14/03/2021

Aankoop vivlio ereader inclusief hoesje (op aanraden van de verkoper voor betere bescherming) op 11/07/2020.Op 7/3/2021 had ik gedurende de dag al een paar uur gelezen. 's Avonds wil ik terug verderlezen, en dit lukt niet meer omdat het scherm rare lijnen en tekens vertoont, en geblokkeerd is. Het enige wat tussentijds gebeurd is, is dat ik de reader volledig heb opgeladen.Op 10/3 ga ik terug naar de winkel met mijn defecte ereader en het garantiebewijs. In de winkel wordt mij (op bijzonder onvriendelijke wijze, roepend) meegedeeld dat ik geen recht op garantie heb. Er wordt mij een papier onder de neus geduwd met daarop een gelijkaardig scherm als het mijne (zelfde probleem) mét als uitleg : in dit geval géén garantie, zelfs niet als er uitwendig op het scherm geen tekenen van glasbraak zijn (op mijn vivlio zijn er uiteraard zo geen tekenen) : er is uitwendig nergens schade zichtbaar. In het document staat dat in dat geval de ereader op het onzichtbaar schermgedeelte zou gebarsten zijn. Ik vind dit onaanvaardbaar, de man suggereerde dat ik het toestel had laten vallen, maar ik bevestig op mijn erewoord dat dit NIET het geval is. Uiteraard hebt u hier enkel mijn erewoord, meer kan ik niet geven. Vreemd genoeg, zag ik op de winkeldesk nog een andere vivlio reader liggen, met hetzelfde probleem als het mijne.... Ik contacteerde standaard boekhandel klantendienst op 10/3 via hun website. Ik krijg een mail terug dat dit inderdaad buiten de garantie valt, tenzij ik mijn ereader minder dan een half jaar geleden zou gekocht hebben. Ik voel me in de steek gelaten. Ik heb in mijn ogen niks verkeerds gedaan, ik dacht dat garantie daar nu net voor diende. En ik vraag me ook af of het wettelijk is dat de garantie op specifieke onderdelen maar 1/2 jaar geldig zou zijn, zoals mij in de mail wordt gestuurd. Ik heb echt veel boeken op mijn e-reader staan, die ik nu niet meer kan lezenHieronder een stukje gekopieerd uit de mail die SB me heeft gestuurd : ---------------------------------------------------------------------------------------Wanneer werd je toestel aangekocht?Is je toestel niet ouder dan 6 maanden? Dan kan deze wel onder garantie worden ingeruild.Is je toestel ouder dan valt een schermbreuk inderdaad niet onder de garantievoorwaarden.---------------------------------------------------------------------------------------Uiteraard konden zij mij perfect opzoeken via mijn email adres en wisten zij wanneer ik de reader heb gekocht

Berichten (4)

Standaard Boekhandel

Naar: V. A.

14/03/2021

Contact: 669889 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 669889. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omallevragenbinnen de vijf werkdagen te beantwoorden.Omwille van de coronacrisis kan dit mogelijks iets langer duren. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: V. A.

17/03/2021

Contact: 669889 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Je garantie dekt geen schade door: een val vanhet product blikseminslag verkeerd gebruik van het product waterschade schermbreuk Zwarte strepen en schaduwvlekken ontstaan door een druk uit te oefenen opeen bepaalde plaats van het scherm waardoor het scherm intern breekt. Hetscherm van een e-reader is erg gevoelig, je kan een interne schermbreukherkennen omdat je aan de buitenkant geen barst ziet maar wel zwarte strepenen mogelijks ook schaduwvlekken in het scherm. Mogelijke oorzaken van zo'n druk de e-reader in eenreiskoffer steken en deze dicht drukken waardoor het scherm wat plooit In de zetel laten liggen en er op gaan zitten de e-reader in jeachterzak steken en gaan zitten het toestel valt met een hoek op degrond. De plastic is niet beschadigd maar intern het glas wel . Met vriendelijke groet Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: V. A.

23/03/2021

Contact: 674274 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 674274. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omallevragenbinnen de vijf werkdagen te beantwoorden.Omwille van de coronacrisis kan dit mogelijks iets langer duren. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: V. A.

24/03/2021

Contact: 674274 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Zwartestrepen en schaduwvlekken ontstaan door een druk uit te oefenen op eenbepaalde plaats van het scherm waardoor het scherm intern breekt. Het schermvan een e-reader is erg gevoelig, je kan een interne schermbreuk herkennenomdat je aan de buitenkant geen barst ziet maar wel zwarte strepen enmogelijks ook schaduwvlekken in het scherm. Mogelijke oorzaken van zo'n druk de tolino in eenreiskoffer steken en deze dicht drukken waardoor het scherm wat plooit In de zetel laten liggen en er op gaan zitten de tolino in jeachterzak steken en gaan zitten het toestel valt met een hoek op degrond. De plastic is niet beschadigd maar intern het glas wel . Je garantie dekt geen schadedoor: een val van het product blikseminslag verkeerdgebruik van het product waterschade schermbreuk Met vriendelijke groet Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform