Terug

Problemen met garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: MediaMarkt

03/02/2020

Beste, op 07.02.2018 kocht ik in de mediamarkt te Turnhout een platenspeler van het merk audio technica t.w.v. 279 euro. Er zat een standaard garantie op van 2 jaar. De verkoper adviseerde om een bijkomende plusgarantie van 39 euro te nemen voor 3 jaar om zo 5 jaar garantie te krijgen gezien de kwetsbare en gevoelige onderdelen. Deze heb ik dan ook bij het toestel gekocht. Begin dit jaar merkte ik dat er aan de rechterkant geen geluid meer uit de platenspeler kwam. De aansluiting bleek intern verbrand. Ik bracht het toestel binnen in de winkel op 07.01.2020 in de originele doos, volledig ingesloten door de originele isomoblokken. Ter plaatse heb ik, samen met de bediende de staat van het toestel vastgesteld en uit de verpakking gehaald. Men beloofde mij binnen 3 weken een telefoontje met het resultaat van de diagnose. Ik kreeg na 3 weken geen telefoon en besloot na 4 weken zelf contact op te nemen. Ik kwam niet uit bij de winkel maar bij een helpdesk. Zij konden me enkel vertellen dat het toestel schade had opgelopen tijdens transport en dat er een onderzoek liep naar de verantwoordelijke. Men wou mij niet doorverbinden met de winkel, want die hadden zogezegd geen telefoonlijn.. .onzin natuurlijk. Ook vroeg ik me af waarom ik niet eerder op de hoogte werd gesteld... Daar kreeg ik ook geen degelijk antwoord op. Ik deelde mee dat ik geen half opgelapt toestel terugwou maar ofwel een nieuw, ofwel mijn geld terug. Dit gezien het een platenspeler betrof en waar het toestel kwaliteitsvol geluid dient te produceren. De minste afwijking is dan ook nefast voor het geluid. Men deelde me mee dat ze mijn bevindingen zou registreren. Kort nadien kreeg ik dan toch telefoon van de winkel... Men ging de zaak beter en van dichtbij opvolgen.. Vandaag, 03.02.20 kreeg ik dan uiteindelijj telefoon dat ik mijn volledig aankoopbedrag terugkreeg. Ik ben naar de winkel gegaan en tot mijn verbazing kreeg ik slechts 279 euro terug. De bijkomende betaalde garantie van 39 euro kreeg ik niet terug. Wanneer ik een nieuw toestel zou kopen, diende ik deze garantie ook opnieuw te betalen. Ik wenste de verantwoordelijke hierover te spreken maar deze zat toevallig in een meeting... Ik heb het cash geld van 279 euro in ontvangst genomen en meegedeeld dat ik in de media markt onder geen beding nog ooit iets zou kopen. Ondanks de grote schaal waarop zij elektro verkopen, is de service amateuristisch en verschuilen de medewerkers zich achter allerhande procedures. Dit kan geen alleenstaand geval zijn en wens dan ook met deze ondervinding andere consumenten te behoeden voor de bureaucratie van de mediamarktholding.

Berichten (5)

MediaMarkt

Naar: D. V.

04/02/2020

Beste,Bedankt voor uw bericht.Hierbij werd uw melding doorgegeven aan MediaMarkt Turnhout.Zij zullen u hier zo spoedig mogelijk over contacteren.Alvast bedankt voor uw geduld.Vriendelijke groeten,Cordialement,AnoukComplaints Teamcomplaints@mediamarkt.bewww.mediamarkt.bewww.saturn.luBrusselsesteenweg 496 bus 21731 Asse ZellikBelgie

MediaMarkt

Naar: D. V.

04/02/2020

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen en desbetreffende dossier erbij gehaald. Er is bij aankomst bij de hersteldienst inderdaad schade vastgesteld aan het deksel van de platenspeler.Aangezien wij duidelijke foto's hadden, dat deze niet beschadigd waren bij het inleveren van het toestel, hebben wij deze schade aangemeld bij onze transporteur. Deze procedure neemtenige tijd in beslag, waarbij wij ook op een verslag dienen te wachten. Wij hebben daardoor gisteren besloten om het toestel volledig terug te betalen. De extra verzekering wordt enkel binnende 2 weken terugbetaald, nadien niet meer. Niet te vergeten u was deze tijd ook verzekerd, ook al heeft u deze verzekering niet gebruikt.Helaas kunnen niet ingaan op uw voorstel om het bedrag van 39Eur terug te betalen.Mvg,Gonçalves Tato, AlexandraDepartment Manager HR, Dienst na verkoop Front-EndPhone:32 (14) 558886Fax: 32 (14) 558871Mobile:32 (477) 992439goncalvestato@mediamarkt.be:www.mediamarkt.be:blog.mediamarkt.be/turnhout/MediaMarkt TurnhoutParklaan 4B-2300 TurnhoutBTW: BE 0556.755.155

D. V.

Naar: MediaMarkt

04/02/2020

Beste,In uw antwoord verneem ik voor de eerste keer wat er juist beschadigd raakte aan mijn toestel. Hier werd ik niet over geïnformeerd. Dit duidt nog maar eens op de ondermaatse kwaliteit van jullie service na verkoop. Het is door jullie toedoen dat mijn toestel beschadigd raakte. Het is dan ook door jullie toedoen dat ik geen gebruik kan maken van de extra garantie. Deze extra garantie heb ik destijds in optie genomen om na 2 jaar nog recht te hebben op garantie. Gezien jullie mijn toestel beschadigd hebben, kan ik hier nu niet meer van genieten. Ik verwacht dan ook een tegemoetkoming van jullie. Was mijn toestel niet beschadigd geraakt, had ik er wel gebruik van kunnen maken. De afgelopen 2 jaar was deze garantie nutteloos, gezien ik 2 jaar fabrieksgarantie heb. De uitleg dat ik er 2 jaar gebruik van heb kunnen maken is dan ook nonsens.

MediaMarkt

Naar: D. V.

05/02/2020

Beste,Kunnen jullie meneer Verduyckt een antwoord geven alstublieft?Bedankt!Vriendelijke groeten,Cordialement,AnoukComplaints Teamcomplaints@mediamarkt.bewww.mediamarkt.bewww.saturn.luBrusselsesteenweg 496 bus 21731 Asse ZellikBelgie

MediaMarkt

Naar: D. V.

05/02/2020

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen ivm uw platenspeler. In verband met de schade heb ik deze ook maar recent kunnen aflezen in ons systeem.Waar heb ik vermeld dat wij uw toestel hebben beschadigd? Wij zijn dit nog volop aan het onderzoeken met het transportbedrijf dat uw toestel heeft getransporteerd.Aangezien u uw toestel heeft binnengebracht onbeschadigd hebben wij u het toestel terugbetaald, aangezien wij nog met het transportbedrijf in discussie zijn.In verband met uw extra garantie, kan ik deze helaas niet terugbetalen. Uw toestel is meer dan een jaar verzekerd geweest tegen alle vorm van schade, ook al heeft udeze niet moeten gebruiken. De extra garantie wordt enkel binnen de 2 weken terugbetaald bij een defect.Mvg,Gonçalves Tato, AlexandraDepartment Manager HR, Dienst na verkoop Front-EndPhone:32 (14) 558886Fax: 32 (14) 558871Mobile:32 (477) 992439goncalvestato@mediamarkt.be:www.mediamarkt.be:blog.mediamarkt.be/turnhout/MediaMarkt TurnhoutParklaan 4B-2300 TurnhoutBTW: BE 0556.755.155


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform