Ik bestelde in januari 2019 een paar UGGS bij Zalando met een (sier)knoop op. Ter info, deze knoop wordt niet gebruikt, daar zit gewoon een lus rond die er altijd blijft rond zitten, puur als decoratie. In mei 2019 viel die knoop vanzelf van de UGGS. De UGGS waren bijna niet gedragen, misschien een 5tal keer, zoals ook te zien was op de foto's. Ik volgde de procedure voor het retourneren van een defect artikel zoals beschreven op Zalando. Zoals gevraagd voegde ik heel wat foto's toe die de volledige staat van de schoenen aantoonden, ook van de zolen. Hieruit blijkt ook duidelijk dat de schoenen zo goed als nieuw zijn. Ik kreeg een standaard-antwoord van Zalando dat dit normale slijtage is door gebruik. Dat klopt natuurlijk helemaal niet. Als dergelijke schade gekwalificeerd wordt als 'normale slijtage door gebruik' moet Zalando natuurlijk helemaal niets compenseren en is de procedure voor het retourneren van een defect artikel gewoon gebakken lucht. Ik belde nadien de klantendienst. Ik legde uit dat ik helemaal geen vergoeding of nieuwe schoenen wil, ze mogen gerust ook mijn schoenen herstellen, dus zorgen dat de knoop terug bevestigd geraakt. Het enige wat ik wil is dat ik de schoenen kan dragen die ik vier maanden geleden voor 200 EUR heb aangekocht.Men kon echter niet anders dan mij wijzen op de standaard procedure van Zalando: Dit wordt gekwalificeerd als normale slijtage dus wordt niet vergoed. U kan 10 EUR krijgen, misschien kan u daarmee zelf de schoenen laten herstellen?. Als Zalando op die manier de regels invult (en dus omzeilt), door 'normale slijtage' zo ruim in te vullen dat ook andere schade door een defect eronder valt, dan heeft de consument natuurlijk nog weinig rechten.Mijn vraag naar Zalando toe is nog steeds dat ik de UGGS die ik vier maanden geleden besteld heb zonder defecten terugkrijg. Dat mogen gerust mijn UGGS zijn die ik nu heb (er is toch niets aan), ik wil enkel dat die knoop er terug op staat.