Terug

Problemen met Garantie & Reparatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. T.

Naar: MediaMarkt

15/04/2022

Goedendag, ik heb eind februari (26-02-2022) mijn Apple Macbook binnen gebracht in de winkel ter reparatie tijdens nog een geldig lopende garantieperiode die geldig was t.e.m 06-03-2022. Aangezien deze 5x is ingeleverd op minder dan 2 jaar tijd voor reparatie, werd er gemeld door het personeel in de winkel te Deurne (nu gesloten) & Schoten dat het hoogstwaarschijnlijk zo zal zijn dat ik een terugbetaling zou krijgen, maar tot op heden weigert Mediamarkt zelfs de reparatie onder de garantievoorwaarden te repareren aangezien mijn garantie inmiddels verlopen is. • Op 07/03 heb ik een e-mail gestuurd met de vraag hoe het zit met mijn herstelling. Ik gebruik deze computer namelijk voor mijn studies. In de winkel werd aangegeven dat de reparatie 1 tot 2 weken in beslag zou nemen. Via de status opvolging zag ik dat mijn apparaat pas 5 dagen na afgifte verstuurd is naar een Apple herstelpunt. Uw bedrijf heeft me geantwoord dat jullie er geen zicht op hoelang het toestel nog in reparatie is.• Uw bedrijf laat me op 19/03 weten dat mijn find my functie nog aan staat en het toestel is teruggestuurd naar ons door de logistieke afdeling omdat Apple het toestel niet wou aanvaarden. Deze is wel ter plaatsen in de winkel uitgeschakeld, maar zoals ICloud.com aangeeft bij het uitschakelen is dat van zodra het toestel verbinding maakt met het Internet, deze functie automatisch weer wordt ingeschakeld.• Na opnieuw gemaild te hebben met de vraag hoelang de reparatie nog zou duren, heeft uw bedrijf geantwoord op 24/03 dat de reparatie in behandeling is bij Apple en verloopt zijn normale tijdsduur. Na gebeld te hebben, werd er mij bevestigd via telefonisch gesprek dat mijn apparaat is gerepareerd en van Apple opgestuurd zou worden naar de Mediamarkt te Schoten en ik deze vanaf 29/03 zeker zou kunnen afhalen.• Op 29/03 had ik nog niets vernomen van Mediamarkt dus is er opnieuw telefonisch contact geweest met de vraag of mijn apparaat beschikbaar was om af te halen. Er werd mij vertelt dat deze niet beschikbaar was voor afhaling & en dat de winkel mij ging opbellen (nooit gebeurt/meerdere keren beloofd).• Op 12/04 ontvang ik van jullie een prijsopgave met als reden dat mijn garantieperiode is verlopen. Ik heb hierop geantwoord dat ik deze prijsopgave niet goedkeur aangezien mijn apparaat is ingeleverd binnen de 2 jaar durige garantieperiode.Uw bedrijf heeft vervolgens geantwoord op 12/04 met: Na navraag bij de hersteldienst van Apple blijkt de ontvangen prijsopgave gerechtvaardigd omdat uw toestel buiten garantie is en omdat de herstelling zoiso eentje met kosten had geweest. Het is namelijk zo dat gedane herstelling in het eerste dossier geen invloed gehad kan hebben op de werking van uw camera. Bovendien is er niet binnen drie maanden na afhaling van uw dossier melding gemaakt van de klacht met uw camera bij Apple.Ik heb hierop gelijk geantwoord dat dit met eerdere dossiers niets heeft te maken. Ik heb mijn apparaat gewoon ingeleverd tijdens een GELDIGE garantieperiode, en het dus verwacht wordt dat deze ook onder deze voorwaarde gerepareerd wordt.Op 15/04 reageert uw bedrijf met: We hebben feedback gekregen bij uw dossier:Apple kijkt bij de claim die wij doen naar de datum van in behandeling nemen en dat is 17-03-2022 en toen was apparaat al buiten garantie, in de vorige opdracht hebben we het apparaat niet in behandeling kunnen nemen ivm met de lock op het apparaat. & Helaas kunnen we enkel een prijsopgave opstellen voor de herstelling.Onze excuses voor het ongemak.Ik heb jullie alle informatie bezorgd via mail, maar nog steeds wordt mijn herstelling onder de garantievoorwaarde (waar ik recht op heb) geweigerd. Gelieve het bedrag onmiddelijk terug te betalen of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt

Berichten (6)

V. T.

Naar: MediaMarkt

02/05/2022

HalloIk heb na 17 dagen nog steeds geen antwoord gekregen. Het blijft maar duren & duren en ik zou graag een oplossing willen voor mijn probleem. Vandaar nog eens een reminder.Mvg

MediaMarkt

Naar: V. T.

04/05/2022

Beste,Gelieve onze excuses te aanvaarden voor het ongemak maar uw dossier wordt intern onderzocht.Zodra wij meer nieuws hebben nemen wij opnieuw contact.Met vriendelijke groetenNathalieComplaints TeamMediaMarkt BelgieBelgique

V. T.

Naar: MediaMarkt

16/05/2022

HalloWe zijn weer inmiddels 12 dagen verder. Is er al een update over mijn dossier? Ik wacht al sinds eind Februari op mijn laptop die ik gebruik voor mijn studies en het blijft alleen maar duren...Mvg

V. T.

Naar: MediaMarkt

25/05/2022

Hallo?Ik wacht al 3 weken op een antwoord. Ondertussen worden andere klachten wel beantwoord maar deze wordt niet behandeld? Hoelang moet ik nog wachten?Mvg

MediaMarkt

Naar: V. T.

31/05/2022

Beste mevrouw Teughels,Onze excuses voor de late reactie. Uw klacht werd in behandeling genomen door de Ombudsman van de Handel.Alle communicatie zal via hun platform verlopen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie

V. T.

Naar: MediaMarkt

04/06/2022

BesteIk ben zeer benieuwd naar jullie communicatie. Ik ben ondertussen gekend met jullie manier van communiceren zoals je hierboven wel kan lezen en dit voor één bedrijf zoals Media Markt echt schandalig is.Zo is er bij de vorige stap via de Ombudsman van de Handel ook niet tijdig geantwoord binnen de opgegeven termijn van 2 weken. Ik ben benieuwd hoe dit zal lopen na de huidige lopende stap die beëindigd wordt op 29-06-2022. Indien er na deze stap op 29-06-2022 opnieuw niet binnen de 'verzoenings' periode van 15 dagen geantwoord wordt, zal ik deze klacht doorgeven aan de Advocaten van Test Aankoop. En wees gerust dat ik wel één persoon van mijn woord ben.Met vriendelijke groetVieri


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform