Terug

Problemen met fraude en terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: VINTED

17/10/2021

Beste, ik (account mdstroop) bestelde op 30/9 via Vinted een Chanel tas “Sac Chanel Timeless” van 3400 euro + 176,40 euro (= kopersbescherming en verzendkosten). Alles aan de tas was nagemaakt van de factuur bij de Chanel winkel tot het authenticatienummer in de tas, de authenticatiekaart, de doos, … Aangezien wij van al deze attributen foto’s hadden ontvangen en deze ook bij de tas zaten hadden wij onder druk van de oplichtster “Manon Symaima” (account m.sym) in alle onwetendheid onze goedkeuring gegeven via de Vinted app. Daarna is ons geld naar haar rekening overgeschreven. Nadat we deze tas hebben ontvangen hebben wij deze laten authenticeren bij de experten van de zaak Labellov te Antwerpen. Die hebben ons gecontacteerd met het feit dat deze tas namaak is en zij hebben dan ook de politie meteen gecontacteerd om de tas met een getuigschrift te overhandigen. Zelf zijn wij meteen naar de politie gegaan om een dossier op te maken, dit verhaal hebben wij direct aan Vinted laten weten. Door Vinted werden wij achteraf nauwelijks geholpen, wij kregen te horen dat we geen terugvordering krijgen omdat we op het eerste zicht niet hadden gezien dat de tas namaak was, de gebruiker ging maximaal een berisping krijgen na onderzoek en zou kunnen verder frauderen. Het is nu al 3 dagen wachten nadat wij foto’s hebben gestuurd voor hun onderzoek wij hebben toen ook gevraagd om mee te helpen met de politie maar daar kwam geen reactie op. Vinted geeft aan authenticatie testen te doen op de goederen die op hun platform worden aangeboden waardoor wij met plezier 5% meer betalen, maar wanneer er problemen zijn worden wij niet geholpen. Kunnen jullie alstublieft helpen om deze grote som voor ons terug te vorderen.

Berichten (15)

VINTED

Naar: M. D.

17/10/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: M. D.

18/10/2021

Hallo nochmal, danke fa¼r deine Nachricht.Es sieht so aus, als ha¤ttest du uns bereits von deinem Problem berichtet. Wir sind gerade dabei, uns um die Sache zu ka¼mmern. Sobald es etwas Neues gibt, werden wir dir direkt auf deine urspra¼ngliche Anfrage antworten. Du brauchst uns erstmal nicht erneut auf den Fall hinweisen. Warte bitte einfach auf eine Ra¼ckmeldung von unserem Team. So ka¶nnen wir dein Problem schneller la¶sen. Danke fa¼r deine Geduld und scha¶ne Gra¼aŸedas Vinted-Team

M. D.

Naar: VINTED

18/10/2021

Nochtans werd mij, via een automatisch bericht van jullie, verteld dat ik ten laatste binnen 48u een antwoord mocht verwachten, ondertussen zijn we bijna 96u verder en heb ik nog steeds geen antwoord… Bovendien verwachten wij een concrete oplossing van Vinted. Simpelweg zeggen dat jullie dit niet refunden en ‘misschien’ de oplichtster een waarschuwing zullen geven is gewoonweg onaanvaardbaar!

VINTED

Naar: M. D.

18/10/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: M. D.

18/10/2021

Hello, Miguel, 👋I hope you are doing great.I'm sorry that this deal hasn't worked out as planned.Unfortunately, I'm no longer able to suspend this transaction, since the payment was released to your seller by you. We care about safety and give buyers 2 days after the order is marked delivered to let us know if anything is wrong by clicking the "I have an issue" button. You'll get the option to contact our support team. From there we'll be able to investigate further and suspend the payment.Unfortunately, I will not be able to refund you the payment.Thank you for understanding.Dina Team Vinted

VINTED

Naar: M. D.

20/10/2021

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/21919458/1635163547/28a7b4086a89ad890880ef430841ac4dHet ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team

M. D.

Naar: VINTED

30/10/2021

Vinted heeft na dit bericht sneller gereageerd via chat. Zij geven echter nog steeds niet de indruk mij te willen verder helpen. Ik wil niet stoppen zolang ik mijn bedrag van 3576,40 euro terug krijg.

VINTED

Naar: M. D.

30/10/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: M. D.

06/11/2021

Hello there,Thank you for contacting us.Unfortunately, it seems that the item you have received is counterfeit.However, since you have completed the transaction and released the payment to the seller, we are unable to intervene.I suggest you contact the seller and try to reach a mutual agreement with them on how to resolve this issue.I hope your future transactions go more smoothly.Best wishes,Motiejus Team Vinted

VINTED

Naar: M. D.

08/11/2021

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/22364162/1636794229/25ce80991edfd6ec50111b1ba9a174caHet ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team

M. D.

Naar: VINTED

25/11/2021

Nog steeds niet verder geholpen! Verschrikkelijk.

VINTED

Naar: M. D.

25/11/2021

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: M. D.

29/11/2021

Hello, Miguel, Thank you for reaching out.Could you please specify your issue deeply, so we can help you further?I'll be waiting for your reply.Houthayfa Team Vinted

VINTED

Naar: M. D.

30/11/2021

Hello, Miguel, I hope this message finds you well.Since we didn't hear back from you, I assume that you no longer need our assistance.I hope that this will be the last incident you encounter on our platform. Kind regards.

M. D.

Naar: VINTED

02/07/2024

Nog geen reactie mogen ontvangen…


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform