BesteIk heb de klacht van dhr. Breyne goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Op elk leveringsadres dient er een leveringscontract te zijn voor elektriciteit en of aardgas.Ingeval van nieuwe huurders, moeten zowel de oude als de nieuwe huurder hun verhuis melden aan hun energieleverancier. Indien er geen nieuwe huurder is, moet de eigenaar een contract afsluiten indien deze gebruik wenst te maken van energie, en dit in afwachting van de komst van een nieuwe huurder.Indien beide huurders hun verhuis correct melden, verneemt u hiervan als eigenaar niets.Wel is het zo, dat als de nieuwe huurder nalaat om een contract af te sluiten, de netbeheerder u hierover contacteert per brief. De meters staan immers open zonder geldig leveringscontract en de netbeheerder wil dan nagaan wie er verantwoordelijk is voor de energieafname op dat adres.Fluvius weet niet wie de eventuele huurders zijn en neemt daarom contact op met de eigenaar van het pand.Het is me niet duidelijk naar welk mailadres dhr. Breyne het huurcontract heeft doorgestuurd, ik vind dit nergens terug in de systemen van Fluvius. Mogelijks is deze mail niet op de juiste plaats terechtgekomen of werd deze nog niet behandeld toen de klant telefonisch contact opnam.Het is uiteraard wel de bedoeling dat, als de eigenaar een kopie van het huurcontract bezorgt aan de netbeheerder en dit aantoont dat er effectief een huurder is op het betrokken adres, de eigenaar niet verder verantwoordelijk wordt gesteld voor het verbruik. Ik merk op dat de huurder ondertussen een contract heeft afgesloten bij een energieleverancier, de procedure om de energietoevoer af te sluiten werd dus beeindigd.Indien de klant onvriendelijk werd aangesproken aan de telefoon, wens ik hiervoor excuses aan te bieden namens Fluvius.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer