Terug

PROBLEMEN MET FLUVIUS HUURDER ZOU GEEN ENERGIELEVERANCIER HEBBEN

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. J.

Naar: FLUVIUS

13/11/2020

BESTE,OP 1 AUGUSTUS 2020 trok een nieuwe huurder in ons pand, hierbij werden meterstanden opgenomen en doorgestuurd.Dan is het aan de huurder om zich in orde te stellen en een energieleverancier te nemen. op 3 november ontvingen wij van Fluvius een schrijven dat er op dat adres géén energiecontract was. Hierop hebben wij onmiddellijk telefonisch en per mail gereageerd dat er een nieuwe huurder was van 1 augustus dit met in bijlagen het huurcontract en de plaatsbeschrijving (geregistreerd).op die mail werd er nooit geantwoord of gereageerd!vandaag 13 november krijgen we opnieuw een schrijven dat er wordt afgesloten op 24 november.Opnieuw hebben wij de brief met en het vorige schrijven gemaild. En telefonisch contact met hen genomen: daar werden we heel onheus behandeld en kregen wij als antwoord dat wij daarvoor verantwoordelijk zijn !!! Naar ik meen is dit géén juiste manier van handelen! En is de huurder verantwoordelijk voor zijn energiecontracten het nemen en het nakomen ervan ?En maakt Fluvius hier misbruik van zijn monopolie !!!mvgJackie Breyne

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: B. J.

16/11/2020

BesteIk heb de klacht van dhr. Breyne goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Op elk leveringsadres dient er een leveringscontract te zijn voor elektriciteit en of aardgas.Ingeval van nieuwe huurders, moeten zowel de oude als de nieuwe huurder hun verhuis melden aan hun energieleverancier. Indien er geen nieuwe huurder is, moet de eigenaar een contract afsluiten indien deze gebruik wenst te maken van energie, en dit in afwachting van de komst van een nieuwe huurder.Indien beide huurders hun verhuis correct melden, verneemt u hiervan als eigenaar niets.Wel is het zo, dat als de nieuwe huurder nalaat om een contract af te sluiten, de netbeheerder u hierover contacteert per brief. De meters staan immers open zonder geldig leveringscontract en de netbeheerder wil dan nagaan wie er verantwoordelijk is voor de energieafname op dat adres.Fluvius weet niet wie de eventuele huurders zijn en neemt daarom contact op met de eigenaar van het pand.Het is me niet duidelijk naar welk mailadres dhr. Breyne het huurcontract heeft doorgestuurd, ik vind dit nergens terug in de systemen van Fluvius. Mogelijks is deze mail niet op de juiste plaats terechtgekomen of werd deze nog niet behandeld toen de klant telefonisch contact opnam.Het is uiteraard wel de bedoeling dat, als de eigenaar een kopie van het huurcontract bezorgt aan de netbeheerder en dit aantoont dat er effectief een huurder is op het betrokken adres, de eigenaar niet verder verantwoordelijk wordt gesteld voor het verbruik. Ik merk op dat de huurder ondertussen een contract heeft afgesloten bij een energieleverancier, de procedure om de energietoevoer af te sluiten werd dus beeindigd.Indien de klant onvriendelijk werd aangesproken aan de telefoon, wens ik hiervoor excuses aan te bieden namens Fluvius.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform