Terug

Problemen met factuur en sociaal tarief

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Orange

30/04/2020

BesteMijn man heeft al jaren een abonnement (Kolibrie) bij Orange. Doordat hij daarvoor sociaal tarief kreeg, was de maandelijkse factuur dan ook telkens hetzelfde bedrag (meestal zelfs in vorm van een tegoed door het weinige verbruik).Doordat mijn man en ikzelf zijn gaan samenwonen, hebben wij een aanvraag bij onze Telenet-verdeler voor sociaal tarief aangevraagd, dat begin april in orde werd gebracht.Nu kreeg mijn man op 8 april 2020 een smsje dat zijn sociaal tarief stopgezet wordt op zijn abonnement bij Orange. Op donderdag 9 april nam ik contact op (telefonisch) met de klantendienst om na te gaan waarom dit stopgezet werd en vanaf welke periode dit ingaat. De man aan de telefoon gaf aan dat hij dit niet wist en dat hij mij terug zou contacteren. Aangezien we geen telefoon of mail terug kregen, besloot ik nogmaals de klantendienst te contacteren dinsdag 14 april. Toen wisten ze mij te vertellen dat het sociaal tarief werd stopgezet omdat er een aanvraag was voor een andere dienst (Telenet dus). Dit leek ons correct, waardoor wij op 14 april dan besloten hebben om het abonnement van mijn man stop te zetten en om te zetten naar een herlaadkaart (ook van Orange) omdat dit dan voordeliger zou uitkomen voor hem in vergelijking met het abonnement. Op 14 april garanderen zij ons dat dit maar een dag zou duren, het omzetten. Dit heeft uiteindelijk geduurd tot 18 april (heb hiervoor nogmaals moeten bellen, was blijkbaar een 'vergetelheid' van hun kant uit') Vorige week heeft mijn man dan zijn maandelijkse factuur ontvangen voor de laatste keer, van de periode rond 13 maart tot 12 april. En wat blijkt? Het volledige tarief van het abonnement wordt hierop aangerekend! Terwijl hij tot 8 april zeker nog aan het sociaal tarief stond, én hij eigenlijk nog enkele tegoeden had staan van zijn vorige facturen.Wij hebben hiervoor per telefoon én per messenger (facebook) contact proberen op te nemen met Orange om dit te verklaren. Telkens krijgen wij ontwijkende antwoorden: jullie moeten de factuur betalen, erna zal een creditnota opgemaakt worden en wordt er een kleine compensatie terug gestort, maar ze weten niet hoeveel. Er is zelfs iemand bij de klantendienst die op 29 april aan mij beweerde dat IEDEREEN een brief van Orange gekregen heeft op 1 januari 2020 dat het sociaal tarief wordt stopgezet, wat mij niet logisch lijkt dat er niemand hierop meer recht zou hebben.Het steekt ons gewoon dat wij geen verwittiging op voorhand kregen dat het sociaal tarief werd stopgezet, en dat dit meteen ingevoerd werd zodat wij een volledig maandabonnement dienen te betalen. Wij voelen ons bedrogen door Orange en zijn helemaal niet akkoord met de manier van werken. Zeker omdat niemand ons een antwoord kan geven.Indien dit niet opgelost raakt, zijn wij niet van plan nog klant te blijven...

Berichten (1)

K. V.

Naar: Orange

20/05/2020

GeachteHelaas hebben wij nog geen antwoord mogen ontvangen op onze klacht...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform