Klacht
M. L.
Naar: Eneco
Beste,23/01 kreeg ik in totaal 8 mails van eneco met allemaal facturen/terugbetalingen/annulaties/... Ik contacteerde jullie om te vragen wat er aan de hand was. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn die alles voor me uitspitte en mij wist te vertellen dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat dit door Fluvius komt. Zij stelden het systeem up to date vandaag alle automatische mails. Ze wist me ook te vertellen dat in dec'22 een schatting werd gemaakt van mijn kosten voor de slotfactuur namelijk 169,35€ en dat deze correcte waren en dat ik eigenlijk nog 8€ moest terug krijgen. Deze zouden van mijn toekomstige voorschotfactuur getrokken worden. Ze vertelde mij ook dat ik mijn geen zorgen meer hoefde te maken over wat er allemaal te zijn was in my eneco, het zou zichzelf rechtrekken. Vandaag kreeg ik dus een mail dat ik een openstaande rekening heb van 295€? Gisteren heb ik mijn voorschotfactuur betaald van 133€ maar hoe komt het dat ik nu zo'n openstaand bedrag heb? Ik belde jullie klantendienst opnieuw en die persoon kan mijn facturen niet zien en mij niet verder helpen dan te zeggen dat ik dit moet betalen of een mailtje sturen via jullie contactformulier. Zo is hij er natuurlijk wel vanaf.16/02 bel ik dan met een Dries van de klantendienst van Eneco. Hij duid me er nog eens op aan dat de aanmaningen niet moeten betaald worden dat dit onderzocht word en dat er een case lopende is namelijk case nr 12710662. De facturen staan on hold tot alles duidelijk is.Uiteindelijk krijg ik een maandje later brieven van betaling en dreiging met afsluiten van mijn elektriciteit als ik de betalingen niet voldoe. Opnieuw bel ik naar de klantendienst, dit op 13/03 en heb ik een Abdel Hakim aan de lijn. Hij weet mij te vertellen dat hij mijn case nr niet terug vind en ook het onderzoek niet waar ze zogezegd mee bezig zijn. Hij bekijk opnieuw mijn dossier en kan eindelijk uitmaken dat mijn meterstanden nooit doorgegeven zijn (of verloren). Het eerste dat ik hier over hoor. Ik maak dit direct in orde door het immo kantoor te contacteren om het correct ingevulde overname document te bemachtigen van het appartement waar ik 2jaar geleden woonde. Abdel maakt een nieuw case nr voor me op: 12812074. Meterstanden werden doorgestuurd, opnieuw een onderzoek die zeker 100 dagen kan duren.Nu ontvang ik gisteren (7/05) plots terug automatische telefoontjes met de vraag mijn facturen asap te betalen. Opnieuw stuur ik Eneco, als reply op mijn vorige mailtjes, de vraag of het onderzoek nog loopt of als er al een uitkomst is. Plots krijg ik antwoord van June via mail dat de facturen zijn aangepast aan de hand van de nieuwe gegevens. Wat blijkt in my eneco dat er helemaal niks is aangepast en dat de facturen hetzelfde zijn (hetzelfde bedrag, dezelfde datum namelijk 22/01/24). Maar June stuurt mij in bijlage wel correctiefacturen door van -75€ en -80€. Ik ga er dus van uit dat ik deze bedragen moet terug krijgen ipv betalen. Maar deze facturen zijn niet terug te vinden in my eneco. Dan vraag ik na of het klopt dat ik niks meer moet betalen als dat de correctiefacturen zijn van de herziening van mijn meterstanden. Stuurt June mij een rekeningoverzicht door waar er opnieuw staat dat ik nog +300€ moet betalen. Dit is blijkbaar een verrekening voor een tegoed of betalend saldo. Met andere woorden snap ik er helemaal niks meer van en zou ik graag correcte facturen ontvangen waar ik kan zien waarom er mij geld word aangerekend. My eneco is helemaal niet up to date dus daar geraak ik niet aan uit. En telkens andere mensen moeten spreken die het precies ook niet snappen helpt al helemaal niet. Ik hoop dat ik via deze weg iemand kan spreken die mijn facturen kan bekijken, kan onderzoeken en mij duidelijk kan zeggen wat het probleem is. Ik betaalde altijd alle facturen op tijd. Maar als ik op 23/01 berichten krijg over facturen die nu plots zijn opgemaakt over de periode van december 22, dan word er verwarring gecreëerd. Volgens mij kan het dus niet zijn dat ik nog openstaande facturen had. In december betaalde ik ook een slotfactuur van toevallig hetzelfde bedrag. Door mijn meterstanden van toen terug door te geven moet dit volgens mij opgelost zijn als ik correctiefacturen ontvang van -75€ en -80€. Dit moet opgelost worden!
Berichten (11)
Eneco
Naar: M. L.
Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben je facturatie en betalingen nagekeken. In bijlage kan je en overzicht terugvinden. In het geel heb ik de annulaties aangeduid. Zo kan je nakijken hoe het openstaand saldo ontstaan is. De afrekeningen zijn aangepast naar aanleiding van de correctie van de meterstanden op basis van het overnamedocument.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.
M. L.
Naar: Eneco
Beste,Dus hoeveel moet ik dan nog betalen? Want dit is mij nog altijd niet duidelijk. Van die documenten die je stuurde veronderstel ik 162,12 € maar in my eneco staat dit nog steeds op 216,30€? Hoe kan dit dan verschillen?Is er door de nieuwe meterstanden die ik doorgaf in 13/03 dan uiteindelijk iets afgegaan? Want ik ontving 7/05 wel 2 correctiefacturen (in bijlage) van -84,97€ & -75,89€ die ik zogezegd moet terug krijgen. Ik vraag mij gewoon af hoe dat dit zo ingewikkeld kan worden gemaakt? En mens geraakt er niet meer aan uit en moet zomaar honderden euro's betalen van jaren geleden.
Eneco
Naar: M. L.
Beste,Bedankt voor je antwoord!Het openstaand saldo is inderdaad 162.12 euro.De correctiefacturen zijn opgemaakt op 22/01/2024. Deze zijn ook zichtbaar in het overzicht.We streven er steeds naar onze facturatie zo duidelijk mogelijk op te maken. Onze excuses dat dit niet zo overkomt.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.
M. L.
Naar: Eneco
Net via de post nog een brief ontvangen met de openstaande kost incl een administratie kost van 20€. Waardoor het totaal op 182,12€ komt. Ik veronderstel dat ik deze 20€ dan niet moet betalen? Want uiteindelijk is het toch niet mijn schuld dat dit al zo lang aansleept en ik uiteindelijk test aankoop moet inschakelen om iets wat een deftig overzicht te krijgen?
Eneco
Naar: M. L.
Beste,Bedankt voor je antwoord!Het openstaand saldo is inderdaad 162.12 euro. De extra kost is geannuleerd. We hebben het openstaand saldo voor 1 week en half bevroren en in deze periode maken we geen extra kost meer op.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.
M. L.
Naar: Eneco
Beste,Kan je mij nog doorgeven met welke referentie ik dit mag overschrijven? het rekening nr weet ik maar geraak er niet aan uit met welke mededeling. Dan maak ik dit direct in orde.
Eneco
Naar: M. L.
Beste,Bedankt voor je antwoord!Hieronder vind je de betaalgegevens terug. Zo kan je de betaling vlot uitvoeren.-rekeningnummer: BE50 0018 1567 6918-mededeling: +++005/2688/69440+++Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.
M. L.
Naar: Eneco
Beste, Ik heb de gevraagde betaling (uit het laatste bericht) voldaan. Maar nu krijg ik een brief dat ik nog steeds met een opstaand bedrag sta en opnieuw met extra kosten. Kan dit aub zo snel mogelijk bekeken worden???
Eneco
Naar: M. L.
Beste,Bedankt voor je antwoord!Voor elektriciteit is inderdaad alles voldaan. Er is wel nog een openstaand saldo van aardgas. Dit dossier is intussen aan ons incassobureau meegegeven. Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 13 juni 2024 0:00Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Nieuw bericht van MAITEYou don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important
M. L.
Naar: Eneco
Beste, Ik schrijf jullie aan met de vraag wat er aan de hand is en jullie reppen geen woord over de aardgas rekening??? Klopt dat het bij een incasso bureau ligt nu daar heb ik al de nodige papieren voor ontvangen. Ik ben al van januari hiermee bezig en krijg nooit een volledig antwoord van jullie. Is het mogelijk asap te regelen dat die extra kosten daar ook weg vallen? Ik vraag jullie al maanden duidelijkheid zonder ook maar een volledig antwoord te ontvangen. Ik ben hier volgens mij totaal niet in de fout maar jullie wel. Ik wil die betaling van aardgas voldoen omdat ik nu eindelijk van het incasso bureau de correcte facturen ontvangen heb, maar niet met die extra kosten omdat jullie mij niet deftig te woord kunnen staan en het uiteindelijk dan maar uit handen geven om er vanaf te zijn ipv gewoon even te communiceren met mij!
M. L.
Naar: Eneco
Kan ik aub nog een antwoord ontvangen ivm mijn laatste bericht? Het incassobureau en ik wachten nog steeds na 2 weken (!!) op een antwoord of teken van leven van Eneco!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten