Terug

Problemen met erkend zonnepaneel-installateur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Electric Innovations

25/09/2023

Beste,In maart 2022 besloten wij zonnepanelen te laten installeren. Wij contacteerden hiervoor Giovanni Vanhecke (Electric Innovations - Investments Vanhecke). Het duurde maanden vooraleer de zonnepanelen werden geplaatst, de keuring werd in orde gebracht, de omvormer werd geplaatst. Pas in december 2022 was alles rond en werkten onze zonnepanelen. Na 5 maanden heeft Fluvius de keuring afgekeurd omdat er een niet-comforme omvormer werd gebruikt. Onze zonnepanelen dienden te worden afgesloten van het net in tot de nieuwe omvormer wordt geplaatst (een werkje van een halfuur). De geplaatste omvormer is tevens niet degene op onze offerte/factuur. Dhr. Vanhecke heeft beloofd een nieuwe omvormer te plaatsen maar komt zijn afspraken niet na, is (telefonisch) onbereikbaar en reageert niet op een ingebrekestelling. Ook liegen over wanneer hij de zaken zal in orde brengen, is Dhr. Vanhecke niet vreemd. Bij gevolg dienen we een nieuwe installateur aan te spreken, de kosten voor de nieuwe omvormer + installatie te betalen. Dit wordt geschat op 1500-2000 Euro. Wij zijn eveneens al enkele weken onze winst van de zonnepanelen kwijt. Ook op google lezen wij nu verschillende slechte reviews. Het is onbegrijpelijk dat deze persoon een erkend installateur van zonnepanelen is en blijft. Er dient veel meer controle te komen op deze erkenning. Alvast bedankt om onze klacht te behandelen.Met vriendelijke groeten,Arne en Charlotte

Berichten (1)

C. V.

Naar: Electric Innovations

03/10/2023

Beste Giovanni,Wij hebben vorige week donderdag 28 september telefonisch contact gehad. Daarin werd door u beloofd dat er dezelfde dag via Test Aankoop zou worden gereageerd met duidelijke afspraak dat u in de loop van deze week zou langskomen met de nieuwe omvormer en de installatie in orde zou brengen. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Ons geduld is al langer op, ons vertrouwen al te vaak geschaad door u, wij wouden niet langer op uw reactie wachten en hebben vrijdag onze nieuwe installateur gevraagd om zo snel mogelijk een nieuwe omvormer te komen installeren. Dit is in tussentijd gebeurd. Deze installateur heeft tevens ook uw installatie nagekeken en hierbij ERG GROVE FOUTEN ontdekt. De kabels lagen achter de versterker, wat een hoger risico is op smelten van de kabels. Eén van de fiches is schuin aangesloten wat een groot risico is op brand en was al deels gesmolten (!!) én de aarding was niet in een voorziene aftakdoos aangesloten. Wij hebben eveneens alles op foto.Gelukkig namen wij het advies van Fluvius ernstig en hebben wij de zonnepanelen uitgeschakeld want het risico op brand was door alle gebreken heel erg hoog. We mogen er niet aan denken wat er allemaal had kunnen fout gelopen! Dit is schandelig!! Tevens begrijpen wij niet dat uw installatie is goed gekeurd door de erkende installateur. Ook dit zullen wij verder opnemen.Wij eisen dus bijgevolg dat u de volledige factuur van de nieuwe installateur betaald én de misgelopen injectie van de afgelopen 11 weken. Wij riskeren eveneens de subsidie van 2022 mis te lopen. De eenmalige premie 2022 op ons van toepassing is 1200 Euro, deze van 2023 600 Euro.Factuur = 1216.00 EuroInjectie = 93.63 EuroSubsidie = 600 EuroTOTAAL = 1909.63 EuroGelieve hierop asap te reageren en uw verantwoordelijkheid te nemen.Met vriendelijke groeten,Arne en Charlotte


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform