Terug

problemen met eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Engie

20/02/2024

BesteIn het najaar 2022 hebben we zonnepanelen gelegd. Pas eind 2023 had Fluvius dit bevestigd aan Engie en kregen we de vraag of dit klopte en we dus injectievergoeding wilden ontvangen.Na een telefoontje op 6 december 2023 met de klantendienst van Engie hebben we ons akkoord gegeven door op de link te klikken.Vanaf toen stond er in onze klantenzone van Engie een openstaand bedrag van meer dan 2000 euro.Hiervan zijn wij NIET op de hoogte gebracht via mail. Dit wordt door de klantendienst van Engie bevestigd in een later telefoongesprek.Wij hebben dit dus toevallig moeten ontdekken.Nu is het zo dat dit het bedrag is dat wij teruggekregen hadden omdat wij in 2022 te veel voorschot betaald hadden. Dus het gaat om ons eigen geld dat Engie nu terug eist. Blijkbaar is dit omdat er een herberekening moet gebeuren nu de injectievergoeding erbij komt.We hebben gedurende enkele maanden (tussen 6 december en nu) al met verschillende medewerkers (5-tal) gebeld die allemaal een ander verhaal vertellen. We worden altijd met een kluitje in het riet gestuurd. Sommige onder hen spraken zelfs over mogelijke herinneringskosten/ aanmaningskosten omdat we niet betalen, wat helemaal hallucinant is! Ondertussen hebben we ook via de klantendienst de factuur betwist. Hierop hebben we ook nog steeds geen antwoord ontvangen.Wij hebben deze energie NIET verbruikt dus wij gaan deze energie dan ook niet betalen. Het is niet omdat de administratie achterloopt dat wij in zogezegde schuld moeten staan. Het is zo dat wij waarschijnlijk extra geld moeten terugkrijgen omdat wij nog recht hebben op een injectievergoeding van de zonnepanelen voor 2022.Daarbovenop komt dat wij sinds december dus ook geen voorschotfactuur gekregen hebben. Wij willen de maandelijkse voorschotfactuur graag betalen maar deze wordt niet meer gestuurd.Wij hebben al het mogelijke gedaan maar krijgen van jullie geen duidelijke antwoorden of oplossingen. Gelieve de eindafrekening binnen de week juist op te maken en het eventuele bedrag dat jullie ons moeten storten, terug te betalen. En graag duidelijke communicatie over het verdere verloop van onze klacht.Bedankt

Berichten (1)

Engie

Naar: L. V.

21/02/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform