Terug

Problemen met eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Engie

13/12/2022

Beste,Op 7-12-2022 heb ik mijn eindafrekening voor elektriciteit en gas ontvangen voor de periode 14-12-2021 tot 30-11-2022. Volgens deze eindafrekening zou ik in deze periode 1.969 kWh energie en 16.246 kWh aardgas hebben verbruikt.Op 23-03-2022 plaatste Fluvius digitale meters in het gebouw waar ik een gelijkvloers appartement huur. Daaropvolgend kreeg ik op 27 februari 2022 een herberekening van mijn afrekening voor de periode 2-06-2021 tot 13-12-2021. Ik heb toen de bijpassing betaald.Ik heb op 7-12-2022 mijn meterstanden op mijn digitale meters afgelezen. Deze bedragen voor elektriciteit 1258 kWh en voor aardgas 7363 kWh (zie bijlagen). Deze meterstanden komen tevens overeen met mijn verbruik die op de applicatie van Engie gemonitord wordt voor het jaarlijks verbruik in 2022. Bij nazicht merk ik dat deze meterstanden gelden voor de periode van 24-02-2022 tot en met heden. Hierbij trek ik het gegeven in vraag dat ik voor de korte tijdsduur van 15-12-2022 tot en met 23-02-2022, dus voor een periode van 2,5 maand voor elektriciteit bijna 700 kWh en voor aardgas bijna 9.000 kWh zou verbruikt hebben. Ik ben een alleenstaande vrouw en ben amper thuis, waarbij mijn verbruik vrij beperkt is. Als ik voor een periode van 10 maanden 1258 kWh aan elektriciteit en 7363 kWh aan aardgas heb verbruikt, kan ik op 2,5 maanden proportioneel (ten opzichte van de 10 maanden) niet dergelijke exorbitante bedragen voor elektriciteit (711 kWh) en aardgas (8.883 kWh) hebben verbruikt. De verbruiksgegevens voor die korte periode kloppen overduidelijk niet. Graag zou ik willen verzoeken om mijn verbruiksgegevens na te kijken, en mij hierover gedetailleerd te berichten a.u.b.Met vriendelijke groet,Mevr. Melek Menese

Berichten (1)

Engie

Naar: M. M.

14/12/2022

Beste,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 13 december 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform