Graag breng ik u op de hoogte van een onfortuinlijke communicatie met SN Brussels Airlines.Situatieschets:• SN Brussels Airlines stopt per 31 januari 2021 met hun LOOP (frequent flyer) programma waarmee zij trouwe klanten belonen.• Ik beschik momenteel over 23472 Loops-punten wat een equivalent is van 234 € dat in korting kan worden gebracht bij een volgende vlucht met SN Brussels Airlines• Op 10 januari, 17 januari en op 24 januari heb ik tevergeefs proberen een boeking te maken op het SN Brussels Airlines boekingsplatform. De boeking wordt geweigerd zodra ik een betalingstransactie initieer. Ik word gevraagd contact op te nemen met het SN Brussels Airlines Customer Service center op het telefoonnummer 02.723.23.62.Ik heb ettelijke malen verzocht hulp in te roepen via dit Customer Service Center, telkenmale zonder resultaat. De antwoorden die ik krijg variëren steeds opnieuw, enkele voorbeelden:• Aangezien ik deels ‘betaal’ met Loops kan men mij niet helpen• Men kan mijn boeking overnemen evenwel ik moet een toeslag betalen van 40€ persoon waarvoor ik wil boeken (120 € voor 3 personen)• Men argumenteert dat de tarieven op hun website niet langer geldig zijn en ik enkel kan boeken aan een hoger tarief.Wanneer ik, de wanhoop nabij, hierover mijn ongenoegen uit en vraag om een leidinggevend iemand aan de lijn te krijgen dan wordt steevast geantwoord dat dit niet mogelijk is. Als ik vraag voor een contact email adres waar ik een klacht wil neerleggen word ik doorverwezen naar https://www.brusselsairlines.com/nl-nl/contacteer-ons/default.aspx. Ik heb tevergeefs geprobeerd hier gebruik van te maken, evenwel er zijn slechts 3 keuzemenu’s voor klachten waar ik uit kan kiezen (verloren en beschadigde bagage, klachten over jouw vlucht, en tot slot ‘annulaties en terugbetalingen’) waarbij geen enkele van toepassing is op de klacht die ik wil indienen. Er worden gegevens opgeëist die niet van toepassing zijn op mijn klacht, met als gevolg dat ik mijn schriftelijke klacht niet kan vervolledigen en dus ook niet kan inzenden.Een medewerker van het Customer Service Center begrijpt mijn frustratie en adviseert mij een email te versturen naar CustomerService@brusselsairlines.com, hetgeen ik probeer Ik krijg een autoreply dat mijn bericht niet kan verwerken. Een andere Customer Service medewerker adviseert mij als mijn klacht te versturen naar servicing.en@Brusselsairlines.com. Helaas, ik krijg geen enkele reactie op mijn engelstalige mail.Hedenochtend 28 janruari heb ik een laatste poging ondernomen om alsnog deze boeking in orde te krijgen en heb ik opnieuw de Customer Service van Brussels Airlines gecontacteerd en alle problemen die eerder ervoer nogmaals heb aangekaart. SN Brussels Airlines heeft hierop een tracing uitgevoerd en heeft vastgesteld dat ik 3x geprobeerd heb een boeking te maken. Maw met kan perfect zien wanneer ik geprobeerd heb vluchten te boeken. Men heeft ook de oorzaak gevonden waarom dit niet is gelukt. Zonder in technische details te gaan kan ik bevestigen dat ik op geen enkele manier verantwoordelijk kan gestel worden voor het mislukken van de boeking, de oorzaak ligt integraal bij Brussels Airlines. Excuses worden aangeboden, en men vraagt mij alsnog de boeking zelf te verrichten op hun e-platform … aan de huidige boekingstarieven deze liggen significant hoger dan de tarieven die geldig waren wanneer ik mijn boeking wou verrichten.Teneinde raad roep ik uw hulp in.Wat ik vraag is dat SN Brussels Airlines zijn procedures aanpast waardoor klachten schriftelijk kunnen worden ingediend zodra een customer service team niet bereid of niet in staat is een klant te helpen.Immers, het mag duidelijk wezen dat enkele Customer Service medewerkers oprecht geprobeerd hebben mij te helpen doch vaak niet de competenties hadden. Andere Customer Service medewerkers waren ronduit onwillend mijn klacht ten gronde te onderzoeken. Enkel de laatste Customer Service medewerkster verdient een compliment, hoewel ook zij niet in staat bleek mij te helpen.Het krediet van 234 € loops punten ben ik hoogstwaarschijnlijk kwijt. Het gaat mij erom dat SN Brussels Airlines weinig respect toont voor de klant en haar verantwoordelijkheden van zich af schuift. Ik hoop dat met uw tussenkomst we Brussels Airlines’ policies kunnen bijsturen, ten gunste van alle Brussels Airlines klantenDank u wel