Beste, ik heb op 3/11/22 mijn auto binnengedaan voor groot onderhoud, wissel naar winterbanden en nazicht keuring en heb hiervoor 580.82€ betaald. Op 19/12/2022 bel ik naar de garage omdat ik de melding krijg in de auto storing in de olietoevoer, STOP. Zij zeggen me dat ik onmiddellijk moet stoppen, niet meer met de auto mag rijden. Ik vraag hen, wat moet ik dan doen, kan ik bij jullie terecht voor herstelling ? Nee helaas, wij zijn volledig volgeboekt. Ik vraag hen naar de Peugeot assistence, mijn auto is 4 jaar oud. Daarop komt het antwoord, dit is van begin dit jaar gewijzigd en geldt enkel nog voor auto's onder garantie of met onderhoudscontract. Geen van beide zijn voor mij van toepassing. Ik heb mijn auto geparkeerd en touring wegenhulp gebeld, ik moest me aansluiten en betaalde 276€. De man van Touring zei me dat ik de 2e was die dag met hetzelfde probleem. De distributieriem schilfert af, en deeltjes daarvan komen ergens terecht in een zeef, waardoor de olietoevoer niet meer OK is. Mijn auto wordt weggesleept naar een garage in mijn buurt. Ik regel transport van mijn verblijfplaats op dat moment naar huis en regel eveneens een vervangauto. Mijn auto wordt hersteld, en van de garage krijg ik te horen dat het een veel voorkomend probleem is bij Citroen en Peugeot. Ze hebben in het begin auto's teruggeroepen, maar zijn daar mee gestopt. Het prijskaartje voor een nieuwe distributieriem was 1194.44€. Er staan 67000km op mijn auto, dus deze vervanging is veel te vroeg. Ik vroeg me af of bij het onderhoud in november de garage dit niet had kunnen nakijken, zeker omdat zij toch op de hoogte moeten zijn van het probleem ? Is er een mogelijkheid om van Peugeot een terugbetaling te krijgen voor deze hoge kosten. Met de garage die in november mijn auto heeft onderhouden, heb ik nog geen contact gehad. Alvast bedankt om dit te bekijken. Met vriendelijke groeten.