Terug

problemen met direct replace garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: VANDEN BORRE

15/02/2020

Beste,Onze broodbakmachine Panasonic sd-2500wxe werd in 2018 aangekocht aan 139.99€ en werd op 15/02/2020 aangeboden bij Vandenborre Boortmeerbeek omdat dit toestel sinds geruime tijd een gebrekkig display vertoont, en eveneens niet meer op temperatuur komt. Aangezien ik de VDB 'direct replace' garantie heb, kan ik het toestel ten allen tijde binnen doen om een identiek toestel te bekomen binnen de uitgebreide garantievoorwaarden van VDB. De bediende die mij aansprak meldde het volgende: aangezien de Panasonic 2500 SDWXE niet meer bestaat(terwijl dit via de zoekfunctie https://www.vandenborre.be/broodbakmachine/panasonic-sd-2500wxe wel zo zou zijn), is het toestel Panasonic SD2500WXE R de vervanger, die een identieke verpakking heeft, op de verpakking 2500WXE meldt(zonder R), die volgens de beschrijving op de site iets andere afmetingen zou hebben(maar wel een identieke barcode). Aldoende kan ik niet meer van de direct replace garantie gebruik maken(hoewel 20€ extra betaald bij aankoop), maar bleken er nog wel enkele zwaar bekraste toestellen te staan in andere filialen, die enkel als 'toonmodel' hadden gediend, en die ik binnen de twee weken kon bekomen. Omdat het geen nieuwe toestellen betrof, verviel de 'direct replace garantie' omdat dit enkel op nieuwe toestellen kan worden genomen. De enige andere optie was het 'nieuwe' SD2500WXE-R toestel te nemen, met een opleg van 50€, omdat het nieuwe toestel 50€ duurder was dan het mijne(dat nu 20€ goedkoper bleek dan toen ik het aankocht, terwijl het zogezegd niet meer voorhanden was). Als ik terug een uitgebreide garantie wilde, moest ik opnieuw 20€ extra € betalen. Mijn vraag wat die 'R' betekent voor wat betreft de opvolger van het oude toestel, zei de bediende mij smalend dat het waarschijnlijk de 'r' van 'Receptenboekje' is dat bijgeleverd is. Ik zit nu met een defect toestel, waarvan ik noch mijn geld, noch een vervangtoestel bekwam, haaks op wat de garantie van VDB beloofde. Graag uw tussenkomst,Mvg,Serge PrinsenHoogland 1393118 Werchter 0475/909969

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: S. P.

17/02/2020

Beste,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld!Fijne dag verder,Consumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform