Terug

Problemen met de terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: Engie

16/10/2023

Beste, Na veel over en heen gemail word er nog steeds een voorschot factuur afgehouden van mijn terug te trekken bedrag. Na hun reeds de bewijzen van mijn verhuis door gestuurd te hebben. Zijn ze toch akkoord gegaan om mijn voorschot van september te annuleren maar toch hebben ze het voorschot van oktober afgehouden. Alhoewel ze de bewijzen van mijn verhuis reeds ontvangen hebben voor september te kunnen annuleren. Opzeg is reeds van 31 augustus ingediend. Eerst waren er problemen met energie.be omdat deze een foutieve geschatte meterstand doorgegeven hadden. Dit hebben we uiteindelijk via fluvius kunnen rechttrekken maar daar bij energie.be kreeg ik een hele reeks facturen waarvan ik het bestaan niet eens wist. Aanrekeningen en rechtzettingen en annulaties alles dooreen, zo erg dat je zelfs het bos door de bomen niet meer kunt zien. Nu is het met engie dat mijn contract is stopgezet maar nog steeds mijn voorschot facturen voorgeschoteld krijg. Uiteraard ga ik deze niet meer betalen. Bij het laatste bericht van engie moet ik dit maar aanvechten om mijn voorschot terug te krijgen. Sorry dit kan niet want ze hebben reeds het einde van mijn contract, zowel bij hun als einde contract huur. Wat willen ze nog meer want ons huidige contract voor electriciteit en gas loopt bij engie onder de naam van Water De Kimpe klantnummer 2209924136. Adres Aalterbaan 157D te 9990 Maldegem dus hetzelfde adres waar ze mijn correspontie moeten heen sturen. Natuurlijk hebben ze op mijn account hun laatste facturen verwijderd maar ik had gelukkig overal afdrukken van genomen omdat ik reeds onraad rook. Waarom kan dit niet op een eenvoudige simpele manier opgelost worden. Vriendelijke groeten Els Bombaert

Berichten (3)

Engie

Naar: E. B.

16/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 16 octobre 2023 10:33À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Problemen met de terugbetaling - (CPTBE01897042-13)Klacht - Problemen met de terugbetaling - (CPTBE01897042-13) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

E. B.

Naar: Engie

29/10/2023

Geachte, We zijn nu 14 dagen verder en ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ook heb ik vrijdag een brief ontvangen die mij recht geeft op sociaal tarief, kan daar ook rekening mee gehouden worden AUB. Hopend op een snel antwoord groet ik U Els Bombaert

Engie

Naar: E. B.

02/11/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: dimanche 29 octobre 2023 15:09À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Problemen met de terugbetaling - (CPTBE01897042-13)Klacht - Problemen met de terugbetaling - (CPTBE01897042-13) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform