OrangeTAV de klantendienstBourgetlaan 31140 Evere16/05/2018Betreft Opzegging Geachte,Na verschillende telefonische contacten met jullie dienst en overleg met de juridische dienst van Test-Aankoop zie ik me genoodzaakt deze aangetekende brief aan jullie te richten. In januari 2018 schakelde ik over naar Telenet. In de telenetwinkel vroeg ik hoe deze overgang vlot kon verlopen. Hun medewerker gaf aan dat dit best gebeurde in de winkel van Orange. Je neemt je materiaal (modem en decoder) mee en dan zetten ze het stop. Op 15/2/2018 ging ik naar de winkel in Aarschot. Hier vertelde men mij dat dit zo niet kon. Ze kunnen enkel mijn gsm abonnement stoppen, de rest moet via de post teruggestuurd worden naar Orange. Ik vroeg hen dit dan stop te zetten, wat gebeurde. Er wordt niet vermeld dat ik ook een mail dien te sturen.Enkele dagen later went ik me tot de post in Rotselaar, het materiaal wordt opgestuurd. Zij vertellen me dat dit een standaard procedure is. Ze geven me hiervan een bewijs, maar geen bewijs van een aangetekende zending. Dit betreft een normale zending. Ik hou dit een aantal dagen bij, maar hoor niets en ga er van uit dat alles in orde is. Aangezien dit geen aangetekende zending betreft, besef ik niet dat ik dit dien bij te houden. Op dit moment weet ik niet waar het briefje is. In de loop van maart krijg ik een factuur dewelke ik betaal. Ik ging er van uit dat deze factuur de laatste was. Op 10 april ontvang ik een mail met een negatief saldo. Er wordt vermeld dat deze mag afgetrokken worden van de volgende factuur. Aangezien ik geen volgende factuur verwacht, neem ik contact op met jullie klantendienst. Ik leg de situatie uit en men geeft aan dat er nog een factuur open staat, dewelke ik betaal, maar dat dit wss te maken heeft met de stopzetting en de verrekening hiervan. Ik vertel duidelijk dat ik wens dat alles stopt en dat ik mijn spullen heb opgestuurd. Ze bevestigt me dat alles dan in orde is. Ik ga er dan ook vanuit dat dit zo is. WEER vermeld men niets over de procedure dat ik via mail de stopzetting moet aanvragen. Mijn verrassing is dan ook groot als ik op 7/5 weer een aanrekening van jullie ontvang. Deze aanrekening gaat over € 121.54 (ref: : 14582130418 ) Ik neem meteen contact op met jullie klantendient. Een medewerker maakt mij op een heel onbeleefde manier duidelijk dat ik een mail had moeten sturen. Dat het opsturen niet voldoende is, op mijn vraag om na te kijken wanneer mijn materiaal is toegekomen weigert hij te antwoorden. Als ik vraag waarom hij dit niet wilt doen, haakt hij in. Via de website vul ik een veld in waar ik de situatie uitleg en vraag om de stopzetting met terugwerkende kracht in te stellen aangezien ik ter goeder trouw steeds alle instructies heb opgevolgd van jullie medewerkers. Ik stel de vraag om het openstaande saldo te laten vallen. Ik ontvang geen bewijs hiervan, ik krijg de volgende dag een telefoontje van jullie klantendienst waarbij men mij meedeelt dat dit niet kan. De argumentatie is dat ik moet kunnen bewijzen wanneer ik dit heb opgestuurd en aangezien ik dit niet kan is men niet bereid dit bedrag te laten vallen. Als ik vraag om dit schriftelijk te bevestigen wordt dit beloofd, maar niet uitgevoerd. Ik krijg van jullie dienst geen ontvangstbewijs noch een bewijs van dit contact. Met dit aangetekend schrijven wens ik duidelijk de vraag te herhalen om deze €120.54 te laten vallen! Ik vraag u dit bedrag te laten vallen omwille van volgende argumenten:- Ik heb ter goeder trouw de modem en decoder reeds in februari opgestuurd, na de instructie van jullie medewerker. Na de mondelinge instructies ben ik niet meer de voorwaarden op de website gaan uitpluizen. - Aangezien deze terugzending niet aangetekend werd uitgevoerd, ontving ik ook geen bewijs voor aangetekende zending. Bij aangetekende zending hou ik steeds dit documentje bij, in dit geval was het bewijs niet eens rechtsgeldig. Er was dus geen aanleiding om dit specifiek te bewaren. - Na telefonisch contact in april werd me verzekerd dat alles in orde was met de stopzetting en heb ik de rekening toen niet gecontesteerd, maar gewoon betaald. Ik handelde ook hier ter goeder trouw. Er werd me niet vermeld dat ik een mail moest sturen, waardoor ik dit uiteraard ook niet gedaan heb. - Wanneer ik op 7/5 de factuur ontving, heb ik meteen contact opgenomen met jullie dienst en voor de eerste maal de procedure te horen gekregen. Ik werd onheus en onbeleefd behandeld door jullie medewerker. Hij legde af. - Bij het versturen van de mail kreeg ik geen ontvangst bewijs, terwijl jullie wel verwachten dat ik dit kan voorleggen. Op geen enkel moment in jullie procedure stellen jullie bewijzen ter beschikking over de communicatie en de gemaakte afspraken. Alles wordt telefonisch afgesproken. Bij een conflict eisen jullie deze echter wel op en verschuilen jullie je achter de procedure. Dit klopt niet. Ik zal deze communicatie als lid van test-aankoop ook met hen delen. Ik verwacht van jullie zo spoedig mogelijk antwoord. Deze brief werd verstuurd voor het verlopen van de factuur. Ik voer geen betalingen uit en weiger elk bedrag te betalen van dit factuur, als ook aanmaningskosten hiervoor en volgende facturen. Ik ben bereid dit voor de rechter te brengen. Met vriendelijke groeten,Daan HenckensKorte holsbeeksesteenweg 1003012 Wilsele0499/296458Klantnummer 1.6317248