Terug

Problemen met creditnota en terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. F.

Naar: Engie

16/07/2023

Half juni 2023 kreeg ik de melding op mijn account dat een terugbetaling zou gebeuren. Tot op heden hebben wij de creditnota nog steeds niet kunnen raadplegen of downloaden. Begin juli stond op mijn account dat de terugbetaling zal plaatsvinden tegen 15 augustus 2023. Wij moeten deze creditnota kunnen inboeken in de btw aangifte van het 2e kwartaal. Nu zal dit dus niet meer kunnen gebeuren. Ten tweede in hun eigen antwoorden op faq staat op de website dat een terugbetaling uiterlijk 18 dagen na melding van de creditnota zal worden uitgevoerd. Van half juni tot 15 augustus is toch wel een ruimte overschrijding van de door hen zelf vastgelegde termijn. In plaats van deze terugbetaling van door eens reeds teveel betaalde som te kunnen gebruiken, moeten wij nu nog de eigen 'reserves' aanspreken om de volgende facturen te betalen. Volgens nieuwe voorschotberekening kunnen wij ruim twee maanden betalen met het creditbedrag. Er wordt geen rekening gehouden met ons klanten. We zijn de melkkoe van zowel deze grote speler(s) als de staat. De berekening is reeds gebeurd half juni. Maak deze creditnota dan direct raadpleegbaar en downloadbaar zodat mensen deze in de boekhouding kunnen inschrijven en houdt u aan de terugbetalingstermijn dat jullie zelf hebben opgenomen in jullie stappenplan.

Berichten (2)

Engie

Naar: J. F.

20/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: J. F.

02/08/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform