Terug

Problemen met correctheid prijzen en kortingen Brico Planit Brugge

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. S.

Naar: Brico Belgium

31/01/2021

Beste Op 30/01/2021 ging ik met mijn vrouw naar de Brico Planit te Brugge. Wij hebben lang staan aanschuiven om binnen te geraken. Toen het uiteindelijk aan ons was, werden we verplicht om elk een winkelkar te nemen terwijl we al andere koppels zagen binnen gaan met slechts 1 kar. Mijn vrouw moest dan opnieuw gaan aanschuiven om aan een kar te geraken, aangezien de andere klanten die aanschoven haar niet voorlieten. Eenmaal binnen verliep het wat hectisch doordat de meesten met een aparte winkelkar binnengingen, er verbouwingen zijn in de winkel en sommigen gewoon hun kar lieten staan ergens in een gang. Dit zorgde soms voor frustraties, zowel voor ons (doordat we niet konden passeren met onze kar), als voor andere klanten en Brico-medewerkers. Tot daaraan toe, alle respect voor de verbouwingen. Na enkele beslissingen te hebben gemaakt, ons goed meermaals te hebben geïnformeerd bij medewerkers in de winkel zelf (die het zeer druk hadden en we daardoor soms lang moesten wachten, maar alle respect daarvoor), gaan we naar de kassa. Naast enkele kleine dingen hadden we een pakket met douchedeur (Baseline) erin (voor het pakket dat we nodig hadden, waren er slechts twee keuzes), een badkamermeubelset (Aquavive Liro 55) en meerdere pakken laminaat mee.Er was een lopende korting van 25% op een artikel naar keuze. De badkamermeubelset stond in promotie (geafficheerd in de winkel) van normaal 189 euro voor 129 euro in solden. Eveneens de laminaat was aan -50%.De kassierster scant alle artikelen en onze klantenkaart. We vragen op de douchedeurset de korting van 25%. We hadden al meermaals gevraagd in de winkel of het mogelijk was om de korting op dit pakket te nemen, waarop ons telkens verzekerd werd dat dit geen enkel probleem was. Aan de kassa zegt de kassierster dat dit dus niet mogelijk was, omdat het niet kan op gesoldeerde artikelen. Na haar duidelijk te maken dat dit artikel zeker niet solden stond, dat we ons goed hadden laten informeren in de winkel, vertelt ze ons dat het toch mogelijk was om de 25% korting te krijgen op de douchedeurenset en dat het gelukt was. Eind goed, al goed, dachten we...We verlaten de kassa en bekijken toch even ons kassaticket, daar er zoveel verwarring was en de totale prijs hoger lag dan wat wij ongeveer berekend hadden.Daaruit bleek dat de douchedeurset aan de volle prijs was aangerekend en de badkamermeubelset een korting kreeg van 25% op de originele prijs van 189 euro. Daarop gaan we naar het infopunt om dit uit te klaren, want dit klopte helemaal niet. De kassierster heeft ons voorgelogen dat we 25% korting kregen op een artikel terwijl we de volle pot betaald hadden, geafficheerde lopende promoties waren niet verrekend, ...Aan het infopunt werden we moeilijk geholpen, daar enkele medewerkers hun koffieklets nog bezig was. Uiteindelijk kwam er dan toch een jongedame vriendelijk haar hulp aanbieden. We leggen haar uit wat het probleem was: op de douchedeurenset was de beloofde (en gevraagde) 25% niet verrekend en de badkamermeubelset werd aan de volle prijs verrekend, en niet aan de geafficheerde, gesoldeerde prijs (welke in koeien van letters uithing in deze afdeling). Na opnieuw de verklaring dat het niet mogelijk is op gesoldeerde artikelen 25% korting te krijgen, belt ze uiteindelijk naar de verantwoordelijke. Deze zegt dat er op de douchedeurset geen korting kan gegeven worden omdat dit een basisproduct is waarop ze een te kleine winstmarge hebben. We geven aan dat we dit meermaals hebben nagevraagd in de winkel, ook aan de medewerker die het pakket uit de stock/magazijn gehaald had.We begrepen wel het misverstand en waren nog bereid om de douchedeurenset aan de volle prijs te betalen. Maar dan werd er nog moeilijk gedaan over de badkamermeubelset. In plaats van te gaan kijken naar de geafficheerde prijzen in de winkel, zoekt ze deze op online en zegt ze dat deze nog op 148 euro zou komen. Dit is nog steeds 19 euro meer dan er geafficheerd stond in de winkel.Na al deze problemen en fouten was ons geduld op.Doordat we verkeerd geïnformeerd werden in de winkel (waar we meermaals vragen stelden), worden voorgelogen aan de kassa (ze zei de korting correct te hebben gegeven en dit bleek niet juist) en geen correcte hulp kregen aan de infodienst, beslissen we om uiteindelijk niets meer mee te nemen en ons geld terug te krijgen. Dit zou volgens de medewerker 2 tot 3 werkdagen duren, maar dit is voor ons geen probleem.Doordat wij momenteel voor een aantal grote veranderingen staan in ons huis en dus nog veel materiaal nodig zullen hebben, vinden wij het spijtig dat deze problemen zijn voorgevallen.De promotie van '25% op een artikel naar keuze' vervalt hierdoor voor ons, welke we dus niet meer kunnen gebruiken. En dat zoveel van onze tijd werd verspild, wat voor ons onbegrijpbaar is voor zo'n grote keten. We hopen ons vertrouwen in deze winkel nog terug te kunnen vinden en niet hoeven naar de concullega's te gaan...Met vriendelijke groeten en hoop op een goede oplossing.

Berichten (3)

Brico Belgium

Naar: C. S.

25/02/2021

Geachte Heer Sap, Beste Test Aankoop,Wij danken U voor uw schrijven dat al onze aandacht weerhouden heeft.Wij bieden U onze excuses aan voor de laattijdige reactie, maar vinden geen vorige email betreffende klacht CPTBE01183525-28.Ten einde het dossier correct te behandelen, vragen wij U een e-mail en een telefoonnummer waar we U overdag mogen bereiken.Uw reactie tegemoetkomende, verblijven wij met de meeste hoogachting.Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Chantal ROBERTKlanten Service ClientèleZelliksesteenweg 65Chaussée de Zelik 651082 Brussel - BruxellesBelgië - Belgiquewww.maxedadiygroup.comCoC/KvK 33140909 (Maxeda DIY B.V.)--- disclaimer ---www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/

C. S.

Naar: Brico Belgium

16/03/2021

BesteDank voor de reactie. U kan mij steeds bereiken op mijn e-mailadres christiaantje38@hotmail.be.Met vriendelijke groetenChristiaan Sap

Brico Belgium

Naar: C. S.

01/04/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform