Terug

Problemen met contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

17/11/2021

Beste, ik contacteerde jullie een eerste maal eind september omdat ik op 26/09/2021 van jullie online de melding kreeg van een nieuw contract, startende vanaf 01/01/2021. Dit contract werd zonder mijn goedkeuring aangepast van vaste prijs naar variabele prijs. Ik heb hiervoor nooit ingetekend, alsook van januari tot en met eind september van jullie NOOIT een communicatie ontvangen. Na 3 à 4 maal naar jullie te bellen (terwijl jullie steeds beloofden tegen de week erop zelf contact op te nemen met me, wat nooit gebeurd is) heb ik eindelijk een antwoord gekregen van een medewerker dat dit aangepast werd maar dat er nog een onderzoek was naar de vaste prijs. Mijn nieuw contract startte op 01/01/2021 en ik zie niet in waarom ik de prijzen die courant waren vanaf september zou moeten betalen als mijn contract start op 01/01/2021. Deze prijzen van September zijn vele hoger dan deze waarop mijn contract start. Ondertussen zie ik nog steeds GEEN wijziging op jullie online platform, geen aanpassing contract, geen aanpassing prijzen, geen aanpassing naar terug vaste prijs voor zowel Electriciteit ALS Gas. Gelieve mij voor eens en voor altijd een definitief antwoord te verschaffen, de aanpassing in orde te brengen want in minder dan een maand komt jullie afrekening eraan. Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten, Sebastian

Berichten (6)

Engie

Naar: A. C.

18/11/2021

Beste heer Peerlinck,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 17 november 2021.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: A. C.

22/11/2021

Beste heer Peerlinck,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

A. C.

Naar: Engie

22/11/2021

Beste, de reden dat ik u via deze weg stuur is omdat ik net GEEN antwoord heb verkregen. Er werd mij beloofd telefonisch een antwoord te verschaffen. Gelieve mij het antwoord te verschaffen die ik zou ontvangen moeten hebben. Alvast bedankt

A. C.

Naar: Engie

22/11/2021

Beste oVan: mijnovereenkomst@engie.com [mijnovereenkomst@engie.com] Verzonden: maandag 22 november 2021 11:58Aan: peerlinck.s@live.beOnderwerp: FIL198 2208068545 Sebastian PeerlinckBeste,Ik heb uw vraag goed ontvangen.Hieronder de mail die ik op 6 oktober naar u mailde.MVGAnnik DesseynDe ENGIE klantendienst Van: MSR - VL - FOS C PRICING (ENGIE Benelux) Verzonden: woensdag 6 oktober 2021 10:02Aan: 'peerlinck.s@live.be' [peerlinck.s@live.be]Onderwerp: 2208068545 Sebastian PeerlinckBeste,Ik kan u een contract de prijzen met pakket easy vaste prijs september 2021 aanbieden vanaf 27/9/2021.De prijs per kWh voor elektriciteit is : vaste vergoeding 54,49 €/jaar piekuren 15,362 c€/kWh daluren 11,888 c€/kWh De prijs per kWh voor gas is : vaste vergoeding 5,668 c€/kWh Deze prijzen zijn inclusief btw.Interesse ?U kan antwoorden op deze mail en dan breng ik het contract in orde voor u .MVGAnnik DesseynDe ENGIE klantendienstMIJN ANTWOORD: Ik kan hier NIET mee akkoord gaan.Zoals uzelf kan zien (zie bijlage) is er een contractwijziging gebeurd van jullie kant STARTENDE OP 01/01/2021. Als startdatum 01/01/2021 is dan dienen de prijzen van januari 2021 gehanteerd te worden. De prijzen die jullie in januari hadden zijn: (zie bijlage)EASY 1 jaar Gas Elektriciteit PIEK Elektriciteit DALJanuari 2021 3,094 c€/kWh 9,923 c€/kWh 7,647 c€/kWhGraag verwijs ik jullie naar jullie Algemene voorwaarden paragraaf 5: Wijziging van voorwaarden en prijzen. Paragraaf 5.3.:" Voor prijsverhogingen en/of wijzigingen van de voorwaarden in uw nadeel bij contracten van bepaalde duur, gelden de volgende regels:Deze prijsverhogingen en/of wijzigingen kunnen wij enkel doorvoeren wanneer (1) wij u kennis geven van ons voorstel van nieuwe prijzen en/ofvoorwaarden per post of per email, minstens 2 maanden voor het einde van de lopende duur van uw Contract (waarbij de kennisgeving, indien gedaanper post, zal geacht worden gebeurd te zijn op de Ontvangstdag, en indien gedaan per email, op de datum van zijn verzending), (2) de voorgesteldenieuwe prijzen en/of voorwaarden pas van kracht worden na afloop van de lopende duur van uw Contract, en (3) u uitdrukkelijk, op papier of aan dehand van een andere duurzame drager, instemt met de nieuwe prijzen en/of voorwaarden.Indien u niet akkoord gaat met ons voorstel, dan moet u ons daarvan per post kennis geven, minstens een maand vóór de afloop van de lopendeperiode van uw Contract. Wij zullen geacht worden uw weigering te ontvangen op de Ontvangstdag. Uw kennisgeving van weigering houdt tevensautomatisch in dat u uw Contract zonder kosten of schadevergoeding opzegt, om te eindigen op de dag waarop anders de nieuwe prijzen en/ofvoorwaarden van kracht zouden worden. U dient dan desgevallend tijdig een andere leverancier te kiezen.Indien u niet uw akkoord met de nieuwe prijzen en/of voorwaarden uitdrukkelijk bevestigt en bovendien ook niet van leverancier bent veranderd bij deafloop van de lopende duur van uw Contract, dan zullen wij na die afloop u blijven beleveren, maar dan aan de prijzen en voorwaarden van onsgoedkoopste equivalent product van bepaalde duur. Met ons goedkoopste equivalent product wordt bedoeld ons contract dat het meest aansluit bij hetContract dat u tot dan toe had, rekening houdende met de volgende criteria: exclusief online-contract of niet, groene elektriciteit of niet, vaste ofgeïndexeerde energieprijs (waarbij echter geen rekening wordt gehouden met eventuele, al dan niet tijdelijke, kortingen of promoties die op datogenblik gelden), de duur van het contract, en de in het contract inbegrepen diensten. Wij zullen u de prijzen en voorwaarden van ons goedkoopsteequivalent product meedelen kort na de afloop van de duur van uw vorige Contract. Evenwel, indien deze prijzen en voorwaarden overeenstemmenmet het voorstel dat wij u eerder hadden overgemaakt, en wij u dat bij de kennisgeving van ons voorstel hebben bevestigd, moeten wij u geen nieuwekennisgeving doen van de prijs en/of de voorwaarden waaraan u verder wordt beleverd, en wordt u geacht te hebben ingestemd met dat voorstel."Gelieve nieuw voorstel met geldende prijzen vanaf januari 2021.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten, Sebastian Peerlinck

Engie

Naar: A. C.

23/11/2021

Beste heer Peerlinck,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 22 november 2021.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: A. C.

07/12/2021

Beste heer Peerlinck,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform