Beste,Op 27 november 2022 bestelde ik, tijdens Blackfriday, een Miele Hx1 Cat&dog steelstofzuiger via de webshop van Vanden Borre. Het toestel was toen in promotie en volgens de website voorradig.Enkele dagen later werd er door Vanden Borre heen en weer gepingpongd om niet te moeten voldoen aan hun leveringsverplichtingen. Enfin, na een heel gedoe kon ik op 17 december 2022 toch het toestel afhalen in de winkel.Op 3 juni, nog geen 6 maanden later, ben ik genoodzaakt om het toestel terug binnen te brengen voor herstelling. Het toestel werkt plots niet meer en werd ook aanvaard voor herstelling binnen de garantievoorwaarden. Een maand later, op 6 juli, heb ik zelf contact moeten opnemen met de hersteldienst voor een statusupdate. Daar wordt mij verteld dat het toestel niet te herstellen is, want de onderdelen worden niet meer geleverd (best vreemd voor een toestel van een premium merk en nog geen zes maanden oud). Het toestel zelf wordt ook niet meer verkocht en er wordt enkel een waardebon voor het aankoopbedrag aangeboden.Met die waardebon zou ik niet hetzelfde type toestel kunnen kopen en bijkomend ben ik alle vertrouwen in Vanden Borre kwijt. Dus wens ik überhaupt daar niets meer aan te kopen.Dus neem ik, na aanraden van de medewerkers bij Vanden Borre, contact op met de consumentendienst. De dame (die zichzelf niet bij naam wou noemen en meende de verantwoordelijke te zijn) melde heel kordaat dat men enkel een waardebon geeft en daarmee ook volledig conform de regelgeving werkt.De garantiewetgeving is natuurlijk voor iedereen beschikbaar om te lezen en dan kunnen we snel concluderen dat ik als consument niet verplicht ben een waardebon te aanvaarden als het toestel niet te herstellen valt en ook niet meer te koop is (dus omruilen is onmogelijk). Mij daarmee ook dwingen een aankoop te doen bij hun is ook niet conform de wetgeving (volgens de dame aan de lijn volledig wettelijk).